یک متخصص گوش، حلق و بینی با تاکید بر اینکه، ممکن است ۱۰ تا ۲۰ درصد مبتلایان به بیماری ویروس کرونا تب نداشته باشند، گفت: برای تشخیص افراد مبتلا به ویروس کرونا از سوی پزشکان، علامت تنگی نفس از داشتن تب مهمتر است.
کد خبر: ۸۳۱۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹ 17 March 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، دکتر «ابراهیم کریمی» در گفت و گو با ایرنا، اظهارکرد: اگر فردی دچار سرفه های شدید و تنگی نفس شد، نشان دهنده درگیر شدن ریه است که این برای پزشکان مهم است و فقط  این دسته از افراد باید به بیمارستان ها مراجعه کنند.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز دوشنبه اعلام کرد: تاکنون ۱۴ هزار و ۹۹۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۸۵۳ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۴ هزار و ۹۹۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند، در استان تهران تاکنون ۳هزار و ۷۷۴ نفر به بیماری کرونا مبتلا شدند.
ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد که تاکنون به حدود ۱۶۰ کشور سرایت کرده است.
تعداد تنفس بالای ۲۴ بار در دقیقه نشانه تنگی نفس است
کریمی در خصوص اینکه، افراد چگونه بایستی متوجه شوند که تنگی نفس دارند نیز گفت: معیار تنگی نفس تعداد تنفس در حالت نشسته، بدون فعالیت و درحال استراحت  است که به طورمعمول ۱۰ تا ۱۲ بار در یک دقیقه است و اگر این تعداد بالاتر از ۲۴ باشد نشانه تنگی نفس است و این دسته از افراد که در تنفس کم می آورند و دچار مشکل هستند باید به بیمارستان مراجعه کنند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: البته راه تنفس به صورت طبیعی از طریق بینی است و برخی هم طبق عادات به دلیل تنگی نفس از راه دهان نفس می کشند.
برای تشخیص کرونا، تنگی نفس مهمتر از تب است
کریمی با بیان اینکه، اکثر بیماران کرونا تب دارند، اما نبود تب نشانه نبود بیماری کرونا نیست، تصریح کرد: تنگی نفس برای پزشکان بسیار مهم تر از تب است؛ چرا که حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد مبتلایان به کرونا ممکن است تب نداشته باشند.
وی با بیان اینکه، یکی دیگر از مشکلاتی که ویروس کرونا در برخی افراد ایجاد می کند از بین رفتن حس بویایی است، افزود: ویروس کرونا از نوک بینی تا حنجره و البته ریه که بیشتر راه های تنفسی هستند را گرفتار می کند و کمتر سیستم گوارش را درگیر می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار