چطور است آسایشگاه‌های سالمندان ، بیماران مبتلا به سرطان و ناتوانان ذهنی و افراد با بیماری‌های ژنتیکی علاج ناپذیر و مبتلایان به نارسایی عضو مثل نارسایی‌های قلبی و... را هم چون ممکن است در هفته ها و ماه های بعد بمیرند رها کنیم.
کد خبر: ۸۳۰۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸ 12 March 2020

«تابناک»، حسن عباسی؛ کلیپی در فضای مجازی و شبکه‌های تلویزیونی داخلی و خارجی پخش شده است که آدمی دوست دارد واقعیت نداشته باشد.
آدم با دیدن این فیلم به همه چیز شک می‌کند. به انسان بودن بعضی از انسان نماها، به قَسم‌های خورده شده در دانشکده‌های پزشکی... به کرامت انسانی و بسیاری از کارهای خوبی که در طول زندگی به ما آموزش داده شده است.

توصیه می‌کنم این کلیپ را صدها بار ببینید و تک تک کلمات گفته شده را به دقّت گوش کنید

شخصی به نام دکتر سهراب‌پور که معاون آموزشی دانشگاه تهران معرفی شده است می گوید: خوشبختانه مرگ در اثر کرونا مشکل اصلی ما نیست ، اکثر افرادی که فوت کرده‌اند افراد مسنی هستند که در هفته‌ها و ماه‌های بعد احتمالاً خودشان به دلیل بیماری‌های زمینه‌ای فوت می‌کرده‌اند و مشکل اصلی ما اِشغال تخت‌های بیمارستانی است.
گویی ایشان در جایگاه خداوندی بوده و معین می‌کنند چه کسی بماند یا برود، انسان با شنیدن و دیدن این کلیپ احساس شرمساری و سرافکندگی می‌کند. که عضو ستاد مبارزه با کرونا و معاونت آموزشی دانشگاه تهران از قضا پزشک است چرا باید چنین سخنان سخیف و بی‌مغزی را در مقابل دوربین به زبان بیاورد و یا چرا اصلاً حتی به مغز معیوب ایشان خطور کرده باشد.

کلیپ را باز هم ببینید و بشنوید

از نظر این انسان نما و پزشک نما افراد فوت شده چون اکثراً مسن بوده‌اند و ممکن بوده که طی هفته ها و ماه‌های بعد بمیرند پس اشکالی نداشته که فوت شده‌اند.
این انسان نما آیا خود دارای پدر و مادر ، عمو و دایی ، پدر بزرگ و مادر بزرگ و... نبوده و نیست. مثلاً اگر اقوام و والدینش فوت کنند باز هم همین حرف‌ها را خواهد زد.
پس از نظر ایشان که نگران پُر شدن تخت‌های بیمارستانی است ازین پس به جای تکریم و نگهداری و مراقبت دو چندان از سالمندان ، چون ممکن است در هفته‌ها و ماه‌های آینده فوت کنند ، آنها را به حال خودشان رها کنیم تا تلف شوند.
چطور است برای کسب رضایت این نادان انسان‌نما آسایشگاه‌های سالمندان ، بیماران مبتلا به سرطان و ناتوانان ذهنی و افراد با بیماری‌های ژنتیکی علاج ناپذیر و مبتلایان به نارسایی عضو مثل نارسایی‌های قلبی و... را هم چون ممکن است در هفته ها و ماه‌های بعد بمیرند رها کنیم.
نگران اِشغال تخت‌های بیمارستانی است ، کسی در کشور نیست به این ایشان بگوید فلسفه‌ی وجود امثال تو و سیستم بهداشت و درمان مراقبت و نگهداری از بیماران است، و اگر غیر این باشد امثال تو به جز تولید کود و پُر کردن چاه‌های توالت چه خاصیتی دارید.
تصور کنید سالمندان بزرگواری که این اراجیف را از تلویزیون و یا در فضای مجازی دیده باشند ، چه احساسی به آنها دست داده است؟
این فرد معاونت آموزشی دانشگاه تهران و پزشک است وای به حال دولتمردان و افراد غیر پزشک مشغول در ستاد مبارزه با کرونا...
احتمالاً راهکار بعدی این افراد ، خفه کردن یا زنده به گور کردن افراد مشکوک به کرونا و افراد مسن باشد. چرا باید چنین افرادی را در مسئولیت‌هایی قرار داد که با جان و سلامت افراد در ارتباط است.
به نظر می‌رسد که رشته‌ی کار از دست مدیران اجرایی و بهداشتی و درمانی خارج و باید منتظر فاجعه‌ی انسانی بزرگی باشیم.
وزیر بهداشت و رئیس ستاد بحران و فرد تام الاختیار این مبارزه که نمکیِ دارو فروش باشد از معاونت آموزشی دانشگاه تهران و عضو این ستاد بیش از این انتظار نمی‌رود.
از مسئولین قضایی درخواست می‌شود تا این پزشک نما تحت پیگیری و برای سلامت جان شهروندان بلافاصله از ستاد مبارزه با کرونا اخراج و سلامت روان ایشان توسط روانشناسان و روان پزشکان برای ادامه‌ی کار پزشکی بررسی شود.

انتهای پیام/*

برچسب ها: حسن عباسی ، کرونا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار