بهتر است جناب وزیر و تیمش فقط به عنوان تدارکاتچی و پشت جبهه‌ی مؤثر به تهیه و تجهیز مراکز بهداشتی درمانی پرداخته و کار خود را بر تهیه‌ی لوازم بهداشتی ، درمانی و تشخیصی لازم در کنترل این بیماری متمرکز نمایند و درمان و اقدامات پیشگیرانه و درمانیِ لازمه را به اهلِ فن آن واگذار نمایند.
کد خبر: ۸۲۹۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲ 07 March 2020

به گزارش تابناک سمنان:  حسن عباسی؛ جناب نمکی وزیر بهداشت محترم در بیاناتی خلاقانه، تاریخی و منحصر به فرد فرموده‌اند که: «به جای آنکه کرونا به سراغ ما بیاید ما میرویم به در خانه‌ها و کرونا را از خانه‌ها بیرون می‌کشیم» و ادامه بیانات گفتند: « این کار در هیچ کجای جهان انجام نمی‌شود و ما برای اوّلین بار در دنیا می‌خواهیم آنرا انجام بدهیم»

با نمک‌ترین وزیر بهداشت تاریخ ایران کیست؟


این میزان از نبوغ و دانش و نوآوری واقعاً حیرت انگیز است، قطعاً ایشان اگر این نبوغ را در شیمی و فیزیک به کار می‌گرفتند اکنون تعداد عناصر جدول مندلیف چند برابر و یا اینکه تبدیل به ضلع سوم مثلثِ انیشتین ، استیون هاو کینگ و نمکی می‌شدند.
ایشان با بیان اینکه در این مبارزه طلبی نُه صد هزار نفر را در قالب تیم‌های چند نفره به در منازل می‌فرستیم تا کرونا شکار کنند جهان را به حیرت وا داشتند.
شاید تصور ایشان از ویروس ایجاد کننده‌ی کرونا موجودی در حد و اندازه‌ی گوسفند و سگ در کوچه و خیابان است. اینکه این شکارچیان کرونا چه تجهیزاتی دارند و چه آموزشهایی دیده‌اند ، توضیحی نداده‌اند و اینکه خودِ این افراد می‌توانند موجب گسترش کرونا در همه جا شوند هم بماند، ولی از خلقِ، خلق الساعه‌ی چند صد هزار تیم طی چند ساعت و عملیاتی کردن آنها پرده‌برداری و آنرا به رخ جهانیان کشیده‌اند.
اینکه چرا چنین طرحی به مغز دانشمندان و متخصّصان عفونی ایران ، جهان و سازمان بهداشت جهانی خطور نکرده و جناب نمکی و اطرافیانشان آنرا ابداع کرده‌اند به دلیل علم و دانش فراوان ایشان و معاونان و مشاوران ایشان میباشد که البته خدادادی است.
یادمان نرفته که معاون درمان ایشان جناب «حریرچی» 3 شبانه روز متوالی در برنامه‌های تلویزیونی شوی سُرفه ، تعریق و آبریزش به طور زنده برگزار می‌کردند و با آستینِ کت‌شان دماغ خود را می‌گرفتند و متوجه نبودند که این علائم می‌تواند نشان دهنده‌ی یک بیماری عفونی باشد و یک تنه گروه زیادی از کارکنان وزارت بهداشت ، هیئت دولت و «صدا و سیما» را درگیر کردند.
همچنین فراموش نکرده‌ایم که ایشان از توزیع رایگان و فراوان ماسک و ژل برای عموم مردم حرف زده بودند در حالیکه مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاهی از کمترین امکانات بهداشتی و آزمایشگاهی برای تشخیص و برخورد با این بیماری برخوردار هستند.
همچنین فراموش نکرده‌ایم که جناب نمکی و مشاورانشان با سفرهای فراوان در دهه‌ی فجر و ایجاد تجمعات به بهانه‌ی افتتاح چند خانه‌ی بهداشت و رو نمایی از چند آمبولانس در همه‌گیری این بیماری در استانهای مختلف نقش مهمی ایفا کرده‌اند.
به راستی چنین وزیر دانشمندی شایسته‌ی رئیس جمهوری است که گفته بود «خبری نیست و از شنبه همه بر گردند به سر کارهایشان و مدارس و دانشگاه‌ها و مراکز دیگر هم باز شوند»
شاید اگر توصیه‌های رئیس جمهور دانا و فهیم را بکار می‌گرفتند دیگر الان کسی نمی‌ماند که بخواهیم این برنامه‌ی جناب نمکی را اجرا کنیم.
حال چرا جناب نمکی و تیمشان اینگونه رفتار می کنند؟
چرا کارها را به افراد کاردان نمی‌سپارند؟
دلیل آن واضح است جناب وزیر نمی‌خواهد مفید باشد فقط می‌خواهد مطرح باشد و اسمش سر زبان‌ها باشد و مرتب در رادیو و تلویزیون نامش را ببرند و از طرحهای عجیب و غریبش پرده‌برداری کند.
بهتر است جناب وزیر و تیمش فقط به عنوان تدارکاتچی و پشت جبهه‌ی مؤثر به تهیه و تجهیز مراکز بهداشتی درمانی پرداخته و کار خود را بر تهیه‌ی لوازم بهداشتی ، درمانی و تشخیصی لازم در کنترل این بیماری متمرکز نمایند و درمان و اقدامات پیشگیرانه و درمانیِ لازمه را به اهلِ فن آن واگذار نمایند.
جناب نمکیِ عزیز در این دوره‌ی کوتاه از تصدی وزارت بهداشت اثبات کردی که حقیقتاً خیلی بانمکی اما مراقب باشید که دست پخت‌تان در بسیاری از جاها به شوری زده و از با نمکی گذشته است.

منبع: تابناک کرمان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار