راه‌اندازی سامانه خودارزیابی کرونا؛
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از راه‌اندازی سامانه خودارزیابی کرونا خبر داد و گفت: «این سامانه به نشانی http://corona.research.ac.ir/ به سوالات مردم در حوزه‌ی بیماری کرونا پاسخ می‌دهد و افرادی که باید به مراکز درمانی سرپایی یا بیمارستان‌ها مراجعه کنند را مشخص می‌کند».
کد خبر: ۸۲۸۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۹ 04 March 2020

به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از ایرنا کشوری، دکتر رضا ملک‌زاده روز سه‌شنبه (۱۳ اسفندماه) بیان کرد: «سامانه خودارزیابی، اطلاع‌رسانی و ثبت بیماران کرونا در ایران با حمایت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نشانی http://corona.research.ac.ir/ راه‌اندازی شد».
وی افزود: «در تلاش چند روزه‌ی همکاران پزشک و اپیدمیولوژیست در مرکز تحقیقات بیماری‌های غیرواگیر پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران و تیم برنامه‌نویسی و تحلیل داده شرکت دانش‌بنیان ویستا سامانه خود ارزیابی کرونا راه‌اندازی شد».
ملک‌زاده ادامه داد: «در این سامانه جدید، بخش‌های اطلاع‌‌رسانی در مورد ویروس کرونا شامل محتوای آموزشی، خودارزیابی و نظام ثبت بیماران در ایران راه‌اندازی شده است».
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این‌که خودارزیابی بیماری کرونا با بهره‌گیری از این سامانه ایرانی امکان‌پذیر شده است گفت: «خودارزیابی بیماری، پرسش و پاسخ، اطلاع‌رسانی عمومی، ریجستری بیماران و پیگیری وضعیت آنان از جمله بخش‌های این سامانه است، بایوبانک نمونه‌ها و برگزاری دوره‌های آموزشی از دیگر مواردی است که به این سامانه ایرانی اضافه خواهد شد».
وی گفت: «این سامانه به سوالات مردم در حوزه‌ی بیماری کرونا پاسخ می‌دهد و افرادی که باید به مراکز درمانی سرپایی یا بیمارستان‌ها مراجعه کنند را مشخص می‌کند».
ملک‌زاده، کاهش استرس مردم، افزایش آگاهی صحیح در مورد بیماری، شناسایی به موقع بیماران و کاهش بار مراجعات اضافی به بیمارستان‌ها را ازجمله ویژگی‌های این سامانه اعلام کرد و گفت: «افراد با این سامانه می‌توانند خود را کنترل کنند و آرامش داشته باشند که خطری آن‌ها را تهدید نمی‌کند».
وی استفاده از فناوری برای پیشگیری و کنترل بیماری‌ها از جمله کرونا را یکی از راهکارهای مناسب اعلام کرد و افزود: «این رویه در بیشتر کشورها در حال استفاده است و چین هم از آن بهره گرفته و ما با استفاده از توان محققان در حال استفاده از آن هستیم». /

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار