کد خبر: ۸۲۶۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۸ 13 February 2020

وزیر بهداشت دولت آقای روحانی و معاونین ایشان از زمان شیوع ویروس کرونا در چین و سایر کشورها مدام یک جمله را تکرار می‌کنند که هیچ موردی از ابتلاء به این ویروس در ایران مشاهده و ثبت نشده است.
امیدواریم که چنین ادعائی کاملا صحّت داشته و پای جناب کرونا به ایران باز نشد ، باشد ولی بهتر است که جناب وزیر و دوستان همراه به چند شبهه در این زمینه پاسخ دهند.
۱- چرا به جای آموزش علائم این بیماری و روش‌های پیشگیری از ابتلاء به آن از طریق فضاهای مجازی ، صدا و سیما ، روزنامه ها و مجلات و... مدام به مردم می گویند که خبری نیست و هراسی نداشته باشند.
در دولتی که ستادهای بحرانش از گیر کردن مردم در زیر بهمن و بسته شدن جاده‌ها بی‌خبر و در کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان گیرکرده در برف و کولاک ناتوانند چگونه می‌توان باور داشت که وقتی سرد شدن هوا و برف و کولاک را که هر بی بصری حس و درک می‌کند را نمی‌توانند مدیریت کنند چگونه مانع ورود ویروس کرونا و مبتلایان به آن به داخل کشور شده‌اید.
۲- تجهیزات تشخیص و آزمایشگاهی شما برای تشخیص موارد بیماری کرونا و تست‌های آزمایشگاهی دارید شامل چه امکاناتی است و آیا این امکانات در استانهای مرزی و پر تردّد نظیر استانهای کردستان ، آذربایجان غربی ، هرمزگان و سیستان و بلوچستان و ورودی های هوایی ایران به وفور و میزان کافی یافت می‌شود.
۳- در تمام کشورهای اطراف ما شامل امارات ، عراق و ترکیه مواردی از ابتلاء به این ویروس گزارش شده است و شما باز هم اصرار به عدم‌استفاده از ماسک و نگران نبودن مردم هستید.
۴- چند مورد ابتلاء به عفونت‌های سیستم تنفسی فوقانی و تحتانی در این فصل سال ثبت کرده‌اید و چند درصد این ابتلائات به فوت منجر گردیده و آیا تمام موارد فوت را به حساب یک ذات الریه‌ی معمولی گذاشته‌اید و یا سرتان را مثل کپک زیر برف کرده‌اید و خودتان را به بی خیالی زده‌اید؟
وزارت خانه‌ی شما جناب نمکی از تأمین وسایل ابتدایی مصرفی و درمانی ، آزمایشگاهی در مراکز دانشگاهی و درمانی خود ناتوان و بیماران برای بعضی آزمایشات ساده و تهیّه‌ی پوشک و دستمال کاغذی و ... به خارج بیمارستان فرستاده می شوند و شما در این شرایط چه ابزار و توانائی‌های تکنیکی و آزمایشگاهی برای اثبات یا ردّ این بیماری در مراکز درمانی خود دارید؟
نکند برای حمایت بی چون و چرا از دولت حسن خان روحانی با جان مردم بازی کنید و مدام بر طبل خبری نیست بکوبید و آنوقت تشت رسوایی اپیدمی کرونا در ایران از پشت بام دولت به زمین بیفتد و ناکارآمدی شما و هم تیمی هایتان که مدام در حال سفر به اینجا و آنجا برای افتتاح خانه‌ی بهداشت و مرکز بهداشت هستید گوش فلک را کر کند.
یکی از راه‌های جلوگیری از انتشار این ویروس ماندن در خانه و کم کردن سفرهای داخلی و خارجی غیر ضروری است ، شما و دوستانتان چه اصراری بر سفر به چهار گوشه‌ی ایران و افتتاح چند مرکز بهداشتی و بیمارستان دارید؟
کسی نداند فکر می‌کنید از ارث پدرتان این مراکز را ساخته و به کشور و مردم هدیه کرده اید. راستی همین سفرهایتان چقدر هزینه به گردن بیت المال و مردم تحمیل می کند، هزینه‌ی رفت و آمد شما و همراهانتان ، اقامت‌تان و خورد و خوراک شما و محافظ همراه و گرفتن عیلم و عکس چقدر برای این کشور در این شرایط، آب میخورد؟
توصیه می‌شود در این شرایط اقتصادی جامعه و شیوع ویروس کرونا طوری رفتار کنید که آسیبی به کشور بیشتر از چنین ویروسهائی نباشد. در منزلتان بمانید و بگذارید چند مرکز بهداشت و خانه ی بهداشت و بیمارستان توسط افراد زحمت کش آن منطقه مثل بهورزها و کارمندان همان مراکز افتتاح شود ، چون هم در ریخت و پاش بیت المال زیاده روی نکرده اید و هم این بزرگواران نزد خدا آبروی بیشتری از مسئولین میلیاردر پایتخت نشین دارند و افتتاح مراکز بهداشتی درمانی جدید توسط آنها خوش یمن تر و با برکت تر خواهد بود.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار