فضا بوی گذشته را می‌دهد و امکانات امروزی، چهره‌ای متفاوت به آن داده‌اند. پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب با جااینجاس همراه باشید تا بیشتر از خانه سابق ابراهیم خان و هتل سرای عامری‌ها برایتان بگوییم.
کد خبر: ۸۲۵۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۷ 24 February 2020

باغچه‌های حیرت‌انگیز، نسیم خنک و قُل قُل آب از فواره‌ها، انگار از جهنم یکسر افتاده باشی میان بهشت. الحق و الانصاف درست می‌گفت ابراهیم خلیل خان. حالمان یکسر خوش شده بود که ملازمان رسیدند و اسباب و وسایل را از دست ما گرفتند و بردند به سرداب". این توصیف را ملک الشعرای بهار از عمارت عامری‌ها کرده است؛ وقتی رفیق شفیقش ابراهیم خان برای رهایی از آفتاب تابستان تهران او را به خانه خود می‌برد. عمارت عامری‌ها با همین احوال و اوصاف، حالا دیگر هتل شده است. فضا بوی گذشته را می‌دهد و امکانات امروزی، چهره‌ای متفاوت به آن داده‌اند. پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب با جااینجاس همراه باشید تا بیشتر از خانه سابق ابراهیم خان و هتل سرای عامری‌ها برایتان بگوییم.

واحدهای اقامتی هتل سرای عامری‌ها در کاشان

تعداد اتاق‌های این خانه قدیمی که زمانی خانواده ابراهیم خان عامری در آنها رفت و آمد می‌کرده و حالا میزبان مهمانان داخلی و خارجی است، 27 باب است. نام اتاق‌ها نیز همانقدر اصیل است که در و دیوارهای این هتل سنتی:

اتاق‌های شاه نشین هتل سرای عامری‌ها

در هتل عامری‌ها سه اتاق با نام شاه نشین وجود دارد که فضای داخلی آنها متفاوت است، اما همه اتاق‌ها با داشتن ظرفیت 4 نفر برای اقامت خانوادگی گزینه خوبی هستند. درست است که معماری شاه نشین‌ها کاملا سنتی و جلوه‌ای از سنت کاشانی‌ها است؛ اما هیچ نشانی از قدیمی بودن در وسایل و امکانات آن دیده نمی‌شود. مثلا دستگاه چای ساز، تلویزیون، یخچال مینی بار، سشوار در حمام، اینترنت وای فای و صندوق اماناتبدون شک در زمان ابراهیم خان وجود نداشته اند.

 

اگر بخواهیم کمی هم از فضای داخلی شاه نشین‌ها برای شما بگوییم؛ باید به سقف بلند و ضربی، فضای باز اتاق‌ها، طاق نماها و دربهای چوبی با شیشه‌های رنگی اشاره کنیم. به علاوه وسعت اتاق‌ها هم با هم فرق می‌کند. برای مثال شاه نشین شماره 113 ورودی، نشیمن، اتاق خواب و حمام بزرگ با وان مرمری دارد. در حالی که شاه نشین شماره 110 فقط یک اتاق سراسری با حمامی مجهز دارد.

اتاق‌های اعیانی هتل سرای عامری‌ها

اتاق‌های اعیانی همانطور که از نامشان پیداست، اعیانی هستند. 7 اتاق اعیانی در هتل سرای عامری‌ها وجود دارد؛ با فضا و وسعت متفاوت و البته امکانات مشابه. صبحانه، تلویزیون، چای ساز، مینی بار، حمام و سرویس بهداشتی زیبا و لوکس. در میان اتاق‌های اعیانی هتل، یک اتاق ماه عسل دنج با نورپردازی شاعرانه، حمام و سرویس بهداشتی لوکس قرار گرفته است. سقف ضربی، دیوارها و سقف کاهگلی این اتاق که پنجره‌هایش به باغ و حوض خانه حیاط گشوده می‌شوند؛ برای شما یک ماه عسل متفاوت به سبک قاجاری‌ها را رقم می‌زنند.

اتاق 205 سرای عامری‌ها هم یک جلوه دیگر از اعیان نشینی دوران قاجار است که به طرز جالبی با مدرنیته تلفیق شده است. این اتاق یا بهتر بگوییم سوئیت؛ هم اتاق خواب دارد و هم اتاق نشیمن. در اتاق خواب یک تخت دونفره قرار گرفته و در اتاق نشیمن هم دو کاناپه تخت شو. اما ویژگی منحصر به فرد این سوئیت اعیانی، تراس دلباز آن است که میز و صندلی دارد. نشستن زیر نور مهتاب وصرف نوشیدنی آن هم وقتی چشمان شما به زیبایی باغ و حوض هتل روشن می‌شود؛ لذت غیر قابل وصفی است.

کاشانه‌های هتل سرای عامری‌ها

17 اتاق هتل سرای عامری‌ها به نام کاشانه شناخته می‌شوند. این اتاق‌ها یک نفره و دونفره(دبل و توئین) هستند؛ برخی تخت‌های دونفره دارند و بعضی هم تخت‌های یک نفره. اما هر کدام از کاشانه‌ها یک فضای متفاوت دارند و چشم انداز آنها هم با یکدیگر فرق دارد. برای نمونه اتاق شماره 108 به حوض و ایوان اندرونی نما دارد و اتاق 107 به حیاط مجموعه.

بخش دیگری از اتاق‌های کاشانه هم در طبقه دوم واقع شده‌اند که احتمالا هیجان انگیزترین اتاق‌های این مجموعه هستند. مثلا برای رسیدن به اتاق شماره 201 باید از یک راه پله باریک که از قضا پله‌های آن تا به تا هستند، بگذرید. به نظر می‌رسد بالا رفتن از این پله‌ها درست مثل راه رفتن پنگوئن باشد؛ به همین دلیل این اتاق‌ها به پنگوئنی مشهور شده‌اند. البته از پله بالا رفتن آن هم به سبک پنگوئن‌ها چندان برای افراد مسن و آنهایی که اضافه وزن دارند، آسان نیست. از امکاناتی که در سایر واحدها وجود دارد؛ مثل صبحانه، تلویزیون، چای ساز، مینی بار و صندوق امانات: در اتاق های کاشانه هم دیده می‌شود.

پذیرایی به سبک هتل سرای عامری‌ها

غذا بخش مهمی از سفر است و اگر نتوانیم در سفر پاسخ مناسبی به نیازهای شکم خود بدهیم؛ احتمالا باید قید یک پایان خوب را هم بزنیم. برای کسی که در هتل سرای عامری‌ها کاشان، اتاق رزرو می‌کند و در آن غرفه‌های باصفا شب را به صبح می‌رساند، انتظار یک پذیرایی متفاوت چیز عجیبی نیست. پس اجازه دهید در ادامه مطلب رزرو آنلاین هتل جااینجاس "گشتی در دنیای پررمز و راز هتل‌ سرای عامری‌ها" شما را با سالن‌های پذیرایی سرای عامری‌ها آشنا کنیم:

رستوران تالار آینه

 اعیان و اشراف قدیم علاقه خاصی به آینه کاری داشتند؛ اگر نیم نگاهی به کاخ‌های شاهان گذشته بیندازید؛ متوجه این موضوع می‌شوید. صرف نظر از اینکه آینه کاری هنری مربوط به گذشته باشد، حتی امروز هم نشستن روی میز و صندلی‌های مدرن در یک رستوران آینه کاری شده و میل کردن غذا لذت خاصی دارد. در رستوران تالار آیینه هتل سرای عامری‌ها گذشته و حال پیوند زیبایی با یکدیگر خورده‌اند. هرچند نمی‌توان از تماشای این همه زیبایی غافل شد، اما منوی متنوع رستوران را که غذایروز هم دارد؛ از قلم نیندازید.

صبحانه خوری

روز را که با خوردن یک صبحانه متنوع در یک فضای دلنشین شروع کنید؛ پایان آن هم مطبوع طبع شما خواهد بود. صبحانه خوری هتل سرای عامری‌ها چندان بزرگ نیست؛ شاید 30 نفری بتوانند در آن صبحانه میل کنند. اما شیشه های رنگی که نور را به داخل می‌تابانند و دست در دست نور لوستر مجلل آویزان در سالن، به خلق فضایی آرام کمک می‌کنند؛ لذت صبحانه را دوچندان می‌کنند.

کافه آوگون

کافه آوگون یک بخش کاملا متفاوت از خانه جناب ابراهیم خان است. از پله‌های زیر زمین حلی که پایین بروید، میز و صندلی‌های چوبی چیده شده‌اند و هر از گاهی نیز چشم خود را به یک خمره سفالی یا گلدان‌های کوچک می‌افتد. اینکه در چنین فضایی یک لیوان بهارنارنج سفارش دهید یا اینکه به سبک امروزی‌های قهوه میل کنید؛ تصمیم شماست.

حوض خانه

حوض خانه‌های قدیمی تابستان نشین‌هایی بودند که دور تا دور آن تخت بود، روی تخت‌ها می‌نشستند و عرقیجات کاشان نوش جان می‌کردند. حوض خانه هتل سرای عامری‌ها هم این فضا را برای شما بازآفرینی کرده است. می‌توانید روی تخت‌ها و زیر سقفی که با معماری اصیل ایرانی زینت داده شده بنشینید و هر نوشیدنی را که دوست داشتید، سفارش دهید.

رزرو هتل سرای عامری‌ها کاشان در جااینجاس

در بین هتل‌های کاشان، هتل سرای عامری‌ها یک سر و گردن از بقیه بالاتر است. اینکه هتل زمانی خانه یکی از اعیان شهر بوده و حالا به هتل تبدیل شده، در این شهرت بی تأثیر نیست. تعداد علاقه مندان به هتل‌های سنتی هم کم نیست؛ چه در میان گردشگران داخلی و چه خارجی. اگر تصمیم گرفته‌اید، سنت و فرهنگ کاشان زیبا را از همان ابتدا تجربه کنید؛  پیشنهاد ما این است که در هنگام رزرو هتل‌های کاشان  https://jainjas.com/kashan، از سامانه آنلاین جااینجاس،نام هتل سرای عامری‌ها را وارد کنید و وقتی وارد صفحه شدید؛ همه چیز از عکس‌های هتل تا آدرس دقیق، امکانات، اتاق‌ها و قیمت آنها و نیز فاصله تا مکان‌های دیدنی را به دقت بررسی کنید. یک پیشنهاد دیگر این است که نظرات کاربران را که بودن در هتل را تجربه کرده‌اند، بخوانید و البته دیگران را هم در تجربه‌های خود شریک کنید.

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار