امام جمعه خوی گفت : فاطمه زهرا الگوی پاکدامنی و عفاف و حلقه اتصال نبوت و امامت است .
کد خبر: ۸۲۲۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳ 14 February 2020

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از خوی
حجت الاسلام سید رضی شکوری امام جمعه خوی در خطبه های عبادی ، سباسی نماز جمعه این هفته ، بعداز توصیه نمازگزاران به رعایت کردن تقوای الهی ، با اشاره به ولادت با سعادت دختر نبی مکرم اسلام ، حضرت فاطمه زهرا ( س ) ، روز زن و روز مادر گفت : فاطمه زهرا الگوی یک زن مومنه ، پاکدامن ، عفیف و حلقه اتصال نبوت و امامت است .

وی افزود : رسول خدا(ص) می فرماید : خداوند به هر کس زن شایسته روزی کند او را بر حفظ بخشی از دینش یاری کرده پس برای بخش دومش از خدا پروا کند .

وی در ادامه با اشاره به وظایف مرد نسبت به زن خود ، وجوب پرداخت نفقه و مهریه ، برخورد مناسب و شایسته ،تلاش در رفاه زن و فرزندان ،احساس مسئولیت نسبت به خانواده ،اجتناب از توهین و تنبیه زن و لزوم اظهار محبت و دوستی را از جمله این وظایف برشمرد و در ادامه گفت : مورد تکریم قرار دادن شوهر ،قانع بودن در زندگی ، پذیرش مدیریت مرد ،امانت داری و ایجاد آرامش در محیط خانواده از جمله وظایف زن در مقابل شوهر خود می باشد .

حماسه ایرانیان در چهلم شهید سلیمانی و 22 بهمن دشمن را ناامید کرد .
خطیب نماز جمعه با قدردانی از حضور حماسی مردم متعهد ایران و شهرستان خوی در مراسم چهلم سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و راه پیمایی ۲۲ بهمن اظهار داشت این حضور دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی و ملت متعهد ایران را کاملا ناامید کرد بطوریکه حتی رسانه های بعضی از کشورهای معاند بر حضور حماسی و پرشور مردم در راه پیمایی ۲۲ بهمن اعتراف کردند

بداخلاقیهای انتخاباتی شایسته ملت ما نیست .
حجت الاسلام شکوری در خطبه دوم با اشاره به مناسبتهای هفته حکم ارتداد سلمان رشدی از ناحیه حضرت امام ره ،میلاد مبارک حضرت فاطمه و روز زن ،شهادت سید عباس موسوی دبیر کل حزب الله لبنان ،روز اقتصاد مقاومتی ۲۹ بهمن و در نهایت قیام مردم تبریز در چهلم شهدای حوزه علمیه قم در سال ۵۷ را از جمله مناسبتهای هفته برشمرد .

وی در ادامه با پرداختن به موضوع انتخابات اظهار داشت : یکی از آسیب های جدی در دوران تبلیغات انتخاباتی افراط و تفریط های طرفداران نامزدها می باشد که از طریق اتهام زنی ها ، تهمت ها ، تخریب ها ، ایجاد اختلاف ها و بهم ریختن فضای سالم انتخابات اقدام می کنند .
شکوری افزود : در یک جامعه اسلامی نباید شاهد چنین فضاسازی ها باشیم که قطعا دشمنان قسم خورده از این موج آفرینی ها جهت بهم ریختن امنیت جامعه سوء استفاده می کنند.
وی در ادامه گفت : مقام معظم رهبری در دوره های مختلف درخواست ها و تأکیدات مکرری داشتند که تبعیت از فرامین ایشان وظیفه و تکلیف شرعی و انقلابی برای هر انسان متدین و ایرانی می باشد .

امام جمعه خوی ؛ تخریب یک کار غلط و خلاف منطق و در موارد بسیاری خلاف شرع است ، هیچ کس هیچ دسته و هیچ جمعی نباید به خودشان اجازه بـدهند کـه به کـسانی که قبـولشان نـدارند اهـانت بکنند ، بـدگویی کـردن ،اهانت کردن ،تهمت زدن برای عزیز کردن خود و یا نامزد مورد نظر خود ...اینها راه ها و روشهای صحیح و اسلامی نیست ، بداخلاقی های انتخاباتی شایسته ملت ما نیست ، به مسئولان و برگزار کنندگان انتخابات اعتماد داشته باشید . را از جمله توصیه های مقام معظم رهبری به طرف داران نامزد ها دانست .

جنگ نرم فرهنگی دشمن علیه معنویت و اخلاق
شکوری در بخش پایانی خطبه دوم در ادامه بحث بیانیه گام دوم اظهار داشت : مقام معظم رهبری در بخشی از توصیه های خود در زمینه معنویت و اخلاق می فرمایند: ابزارهای رسانه ای پیشرفته و فراگیر امکان بسیار خطرناکی را در اختیار کانون های ضد معنویت و ضد اخلاق نهاده است و هم اکنون تهاجم روزافزون دشمنان به دلهای پاک جوانان و نوجوانان و حتی نونهالان با بهره گیری از این راه به چشم خود می بینیم .

خطیب نماز جمعه در توضیح توصیه مقام معظم رهبری گفت : دشمنان جنگ نرم فرهنگی جدی علیه معنویت و اخلاق شروع کرده اند و حجم سنگینی از آتش تبلیغاتی برای فروپاشی نهاد خانواده و اعتقادات دینی و معنوی مردم از سوی دشمن به کار گرفته شده است .

وی وجود بیش از ۴/۵ میلیون گیرنده ماهواره ای غـیـر مـجـاز در کـشـور ، ۴۰۰ شبکه موسیقی ، ۱۰۰ شبکه تبلیغ ادیان ساختگی ، ۱۰۰ شبکه تبلیغات مد و لباس و ۳۵۰ شبکه برنامه های مبتذل از فعالیت های ماهواره ای دشمن ، تخصیص بودجه سالیانه به توسعه شبکه های ماهواره ای فارسی زبان ضد انقلاب توسط نمایندگان مجلس آمریکا را از جمله هجمه های فرهنگی دشمن بر علیه ملت ایران برشمرد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار