تابناک / رشت- مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به آغاز بارش ها در این استان از امروز، گفت: دمای هوا ۸ تا ۱۳ درجه کاهش می یابد.
کد خبر: ۸۱۹۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸ 01 February 2020
 
بارش باران و برف در گیلان/ کاهش ۱۳ درجه ای دمای هوا

 

تابناک / رشت- مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به آغاز بارش ها در این استان از امروز، گفت: دمای هوا ۸ تا ۱۳ درجه کاهش می یابد.

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ورود سامانه سرد و بارشی از اواخر روز گذشته (جمعه) به منطقه، اظهار کرد: بر اساس الگوهای حاکم بر نقشه‌ها هواشناسی با ورود این سامانه به گیلان شرایط برای ابرناکی، مه آلوده بودن هوا و بارندگی متناوب، وزش باد و کاهش دما و بارش برف در ارتفاعات و احتمال رعد و برق تا صبح یکشنبه مهیا می‌شود.

وی با بیان اینکه برای امروز (شنبه) آسمان اکثر نقاط استان گیلان نیمه ابری تا ابری همراه با بارندگی متناوب، وزش باد و کاهش دما به تدریج آغاز بارش برف در ارتفاعات پیش بینی شده است، گفت: ارتفاع موج دریا برای امروز دو متر است.

دادرس با اشاره به اینکه برای روز یکشنبه نیز آسمان اکثر نقاط گیلان نیمه ابری تا ابری در بعضی نقاط همراه با بارندگی خفیف و ارتفاعات بارش برف پراکنده پیش بینی شده است، افزود: از عصر فردا شاهد کاهش ابر در استان گیلان خواهیم بود.

وی به صدور اخطاریه هواشناسی برای امروز و فردا در استان گیلان اشاره و تصریح کرد: برای روز شنبه و یکشنبه احتمال آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد در محورهای کوهستانی دور از انتظار نخواهد بود.

مدیرکل هواشناسی گیلان در ادامه از رانندگانی که قصد تردد در محورهای کوهستانی را دارند خواست تا تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

وی همچنین از فعالان حوزه‌های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران، مرغداران، پرورش دهندگان ماهی نیز خواست تا تمهیدات لازم را برای این مدت پیش بینی کنند.

دادرس با اشاره به وضعیت جوی شهر رشت مرکز استان گیلان، افزود: آسمان شهر رشت در حال حاضر ابری همراه با مه صبحگاهی، کاهش دما همراه با بارندگی و وزش باد پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: دمای شهر رشت در حال حاضر ۱۱ درجه سانتیگراد و بیشینه رطوبت آن نیز ۹۸% است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار