استان اردبیل رتبه اول آمار طلاق کشور را دارد
طبق جدول سهمیه بندی ثبت طلاق در استانها، سردفتران ازدواج و طلاق در استان اردبیل روزانه می توانند فقط 192 مورد طلاق را ثبت کنند.
کد خبر: ۸۱۷۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹ 25 January 2020

به گزارش تابناک اردبیل، علی مظفری رییس کانون سردفتران ازدواج و طلاق، از اعمال محدودیت ثبت طلاق از امروز(شنبه) مورخ ۱۳۹۸/۱۱/۵ در دفاتر طلاق سراسر کشور خبر داد.

اعلام تعداد سهمیه مجاز دفاتر طلاق جهت ثبت طلاق به تفکیک استان های سراسر کشور در هر سال به شرح زیر است:

ثبت طلاق سهمیه‌بندی شد (+جدول)

مظفری پیش تر در این باره به ایسنا گفت: در اجرای سیاست‌های قوه قضاییه در مبارزه با فساد به تقاضای کانون سردفتران ازدواج و طلاق و موافقت سازمان ثبت با بخشنامه ریاست قوه قضاییه جهت ثبت طلاق در هر یک از دفاتر طلاق محدودیت و سقف معینی تعیین می شود.

مظفری پیش از این گفته بود: میزان طلاق در شهرهای مختلف متفاوت است و بر همین اساس نمی توان تعداد خاصی را برای این موضوع تعیین کرد؛ لذا فرمولی را برای محدودیت ثبت طلاق در نظر گرفتیم، بدین صورت که دفترخانه‌های هر شهر بر اساس میانگین طلاق واقع شده در سال گذشته به نسبت دفاتر آن شهر ضرب در 20 درصد می شوند و بیشتر از آن، دفاتر اجازه ثبت طلاق را ندارند.

به گزارش تابناک اردبیل، طبق آمار رسمی منتشره، استان اردبیل در زمینه آمار طلاق سالیانه در کشور رتبه اول را داراست!
شهرام رسولی، مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل امروز اخیراً در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان اردبیل، گفت: میانگین طلاق در کشور ۲/۲ در هزار است که این میزان در اردبیل ۲/۶ در هزار است که نشان می‌دهد میانگین طلاق استان اردبیل از کشور بالاتر است.
حسین دشتی مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: برخلاف تصور عمومی ریشه طلاق مشکلات اقتصادی و معیشتی نیست بلکه دخالت مادرشوهر اصلی‌ترین عامل طلاق در اردبیل به شمار می‌رود.
باید منتظر ماند و دید آیا آمار طلاق با بخشنامه و دستور اداری در استان اردبیل مهار و کنترل می شود یا باید برای کاستن از این پدیده به دنبال ریشه یابی و آسیب شناسی و حل اساسی این معضل رفت.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
-
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
جالبه چراسهمیه استان اردبیل نسبت به سایراستانهادراین برنامه شوم طلاق اینقدرزیاددرنظرگرفته شده؟؟؟؟

کاشکی سهمیه بودجه واعتبارات استان اردبیل هم اینطوربالادرنظرگرفته مبشد!!!!!!
رامین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
یعنی آمار طلاق رامیخواهند پایین نشان دهند وشاید هم مانند کارت سوخت چند لیتر هم کم کنندوچندین برابر قیمت را گران کنند...کیفیت زندگی را میخواهند چگونه سهمیه بندی کنند
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
واقعا جای تاسف داره بجای اینکه چند نفر جامعه شناس، اقتصاد دان، روانشناس و سایر رشته های مربوطه را جمع بکنند و تحقیق کنند و طلاق را ریشه یابی کنند و همت ملی کنند تا این مشکل حل بشه ......
آون کسی که این پیشنهاد را داده قطعا قصد تخریب نظام سیاسی کشور رو داشته چون هر بچه دو ساله هم میدونه هیچ مشکلی با این راه حل برطرف نمیشه - حتی یک نمونه در تمام دنیا پیدا نمیشه که این طرح اجرا شده باشه
متاسفانه فقط آبروی کشور در این طرح رفته و قوه قضاییه ...... هر چه بگندد نمکش میزنن وای به روزی که بگندد نمک ..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
از زمانی که قانون زندان را از مهریه برداشته اید زندکی هها .فاجعه دارد می شود .اکثر جوانان دارند به خاطر مشکلات اقتصادی دنبال بهانه میگردند وراحت زنان حود را طلاق می دهند چون اگردارایی داشته اشند فورا انرا را به نام این ان میکنند میگویند ندارند . هیچ وقت به رو نمیاورند که ما پول داریم به قاضی میگویند ندارند به پردازنند ..قاضی هم هر 6 ماه یک بار یک سکه میگویئدبه پرداز.ایا خرج یک زن مطلقه در هر 6 ماه یک بار 5 میلیون است ...انرا هم نمی دهند می رود تا 6 ماه بعد ..می شود سالی یک سکه .سالی 5 میلیوتومان .........ایا این خرج است .....یا ترساندن جوانان از ......باید با این وضع شما طلاق بگیرید ...این زنان هستندکه بیچاره هستند ...قاضی مرد است مرد سالار ...توجهی به وضع زن ندارد ...زنان را کنیزکان می دانند .البته دخترهای خود را نه .......فقط مرگ خوبه برای همسایه .اینها دست پخت شماست برای بقای زندگی .جمع کنید کاسه و کوزه های خود را در هرجای این مملکت نگاه میکنیم ..ه فکر مردم نیستید فقط به فکر جیب خود هستید بس ..است این چرندیات .........پزشکی تجارت .وکالت تجارت .قاضی .ووووووووووووووووووخدایا به دادمان برس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار