رصد‌خانه «تابناک»؛ خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند:روایت واعظی از جلسه فوق‌العاده شورای امنیت ملی برای انتقام سخت/ماجرای پیغام سردار سلیمانی به اسرائیل/تشییع حیرت آور سردار سلیمانی «نخستین انتقام» ایران از آمریکاست و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۱۲۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۷ 07 January 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
ایرانی‌ها برخلاف اعراب در پاسخ عجله نمی‌کنند
حمد بن جاسم نخست وزیر پیشین قطر در رشته توییتی نوشت: تجربه به من آموخته است ایرانیان با هوش‌ترین افرادی هستند که در گذشته با آن‌ها مذاکره کرده‌ام و بر خلاف سران عرب که معمولا با مسائل عجولانه برخورد می‌کنند در تصمیم گیری عجله نمی‌کنند. ایرانی‌ها معمولا با صبر و حوصله و بردباری با مسائل برخورد می‌کنند و به دنبال واکنشی هستند که به دستاورد‌های جدیدی در راستای استراتژی شان تحقق ببخشد. در سایه تحولات اخیر منطقه من تا کنون همچنانکه قبلا خاطرنشان کردم، وقوع یک جنگ فراگیر را پیش بینی نمی‌کنم و تصور نمی‌کنم ایرانیان عجولانه واکنش نشان دهند. آنچه که من از آن بیمناکم تصمیم جهان عرب و کشور‌های خلیج فارس است که همواره طبق معمول با مسائل عجولانه برخورد می‌کنند و برای آن‌ها تا زمانی که به کرسی قدرت تکیه دارند اهمیت ندارد که این تصمیم منجر به ضرر و زیان می‌شود یا نه. ما هم اکنون شاهد نبود یک موضع راهبردی از سوی سران عرب برای حفظ منافع ملت هایشان در منطقه هستیم. /ایرنا

دعوت برای شکایت ملی علیه اینستاگرام
مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور احقاق حقوق کاربران ایرانی در اینستاگرام، از صاحبان حساب‌ها و صفحات حذف شده در اینستاگرام تقاضا کرده است در پویش شکایت علیه این شبکه اجتماعی شرکت کنند. /ایسنا

عادل فردوسی‌پور هم برای سپهبد شهید قاسم سلیمانی نوشت
عادل فردوسی‌پور در متنی که در اختیار خبرآنلاین قرار داد از سوگی نوشت که با شهادت سردار بزرگ بر دل‌های ایرانیان نشست. فردوسی‌پور که خود از اهالی استان کرمان است در این متن کوتاه نوشت: چو ایران نباشد تن من مباد کرمان میزبان مردی است، که رفتنش، ایران عزیز را به سوگ نشاند همشهری به خانه خوش آمدی»

روایت واعظی از جلسه فوق‌العاده شورای امنیت ملی برای انتقام سخت
رئیس دفتر رئیس جمهوری: روز جمعه جلسه فوق العاده شورای عالی امنیت ملی برگزار شد و تصمیمات آن جلسه اجرا می‌شود. وحدت و همدلی برای استمرار خط مقاومت مهم بوده و باید دنبال شود. حضور مردم به تمام مسئولان نظام و دولت روحیه داده است که این راه را با قوت بیشتری ادامه دهند. درست است که بزرگ مردی را از دست داده ایم، ولی نباید احساس کنیم در برابر دشمن تضعیف شده ایم. باید سران قوای سه گانه به همراه سپاه و سایر مسئولان دنبال این باشیم که تقاص خون سردار سلیمانی را بگیریم. انتقام حتما باید گرفته شود وبه نظر می‌رسد برنامه‌ریزی‌های بسیار خوبی هم انجام شده است. /ایسنا

آقای عباسی! مردم اهل تکه تکه کردن همدیگر نیستند!
سایت الف. نوشت: حسن عباسی طی روز‌های اخیر طی سخنانی آتشین ضمن هشدار به دادستان کل کشور گفت: «اصلاح طلب‌ها دارند با احساسات مردم در قضیه شهادت ‎قاسم سلیمانی بازی می‌کنند. اگر مردم ریختند این باند اصلاح طلب رو تو خیابون کشتند و تکه تکه کردند نگید که هشدار ندادید!» هر چند این نخستین بار نیست و آخرین بار هم نخواهد بود که ایشان در سخنانی تند و از سر عصبانیت کسی یا کسانی را می‌نوازد، اما یقینا نخستین بار است که در زمانی مانند این زمان که خون پاک سردار سلیمانی چنین وحدت ملی کم نظیری را در مقابله با تهدیدات خارجی پدید آورده و هنوز پیکر او نیز به خاک سپرده نشده کسی پیدا می‌شود که به همین راحتی از جانب مردم حکم به تکه تکه کردن مخالفان خود می‌دهد! نکته تاسف بارتر دیگر در این قبیل اظهارات این است که درست در زمان پدید آمدن احساس وحدت و همدلی کم نظیری که به برکت خون شهید سلیمانی پدید آمده، چنین بیاناتی -بر خلاف نظر مخالفان سیاسی آقای عباسی- فقط کارکرد «نظر»‌ی ندارد و نوعی خط دادن به بخشی از مردم، یعنی همفکران آقای عباسی است برای حمله کردن به بخش دیگری از جامعه! حقیقت آن است که اگر قرار به ورود دادستان باشد همین اظهارات است که ادله عقلانی و حقوقی قوی‌تر برای این منظور فراهم کرده است!

کدامیک از نمایندگان مجلس انصراف دادند یا رد صلاحیت شدند؟
محمد جواد جمالی سخنگوی هیأت نظارت بر نمایندگان، با بیان اینکه در یک اقدام بی‌سابقه حدود ۷۵ نفر از نمایندگان فعلی تا قبل از اعلام نظر رسمی شورای نگهبان در دور بعدی پارلمان حضور ندارند، گفت: حدود ۴۰ نفر از وکلای ملت برای انتخابات دور یازدهم ثبت‌نام نکرده‌اند. او با اشاره به اسامی این نمایندگان، تصریح کرد: جهانبخش محبی‌نیا، سیامک مره صدق، بت‌کلیا، میرحمایت میرزاده، همایون یوسفی، عبادی نماینده بیرجند، فلاحتی نماینده قائم، محمدرضا عارف، فاطمه حسینی، پروانه سلحشوری، علی لاریجانی، محمد جواد فطحی، قمی، تربتی نژاد، نورقلی پور، فرج‌الله رجبی، اسماعیلی نماینده سروستان، امیری خامکانی، قسیم عثمانی، جلیلی، سلمان خدادای، محمد عزیزی نماینده ابهر، فریدون احمدی، شیران خراسانی، فولادگر، عابدی، سالک، نوریان، بی‌مقدار، آبراهامیان، کیانپور، کمال‌الدین شهریاری از نمایندگانی هستند که در انتخابات ثبت‌نام نکرده‌اند. سخنگوی هیأت نظارت بر نمایندگان بیان کرد: آقایان نجفی خوشرودی و فلاحت‌پیشه هم بعد از ثبت‌نام از حضور در انتخابات انصراف دادند.

تشییع حیرت آور سردار سلیمانی «نخستین انتقام» ایران از آمریکاست
خبرنگار بی بی سی در کابل: تصاویری که می‌بینید، تصاویر هوایی است که نشان دهنده شمار حیرت آور جمعیت است که مایل‌ها و مایل‌ها کشیده شده است، دریایی سیاه دیده می‌شود که در برخی موارد بی انتهاست. برای مقامات ایران این فقط یک مراسم عزاداری نیست بلکه یک بیانیه سیاسی است. این نخستین اقدام انتقام جویانه آن هاست.

خودرو‌ها و خانه‌های لاکچری مشمول مالیات می‌شوند
عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ گفت: با مصوبه کمیسیون تلفیق خودرو‌های سواری و وانت دوکابین با قیمت بیش از یک میلیارد تومان مشمول مالیات می‌شوند. / فارس

آخرین خواسته حاج قاسم از رهبر انقلاب در وصیت‌نامه‌اش چه بود؟
آخرین خواسته حاج قاسم از رهبر انقلاب که در وصیت‌نامه‌اش آورده پیشنهاد‌هایی درباره آینده محور مقاومت بوده است. حاج قاسم در وصیت نامه خویش با اشاره به برجستگی‌های شخصیتی و اشراف فرماندهی حاج اسماعیل قاآنی پیشنهاد کرده بود تا ایشان فرماندهی سپاه قدس را عهده دار شود. رهبر انقلاب ذیل این پیشنهاد مرقوم داشته‌اند: با تمام وجود موافقم... / باشگاه خبرنگاران
 
 
ماجرای پیغام سردار سلیمانی به اسرائیل
دبیر کل حزب ندای ایرانیان گفته است: سردار سلیمانی به اسرائیل پیام داد که به والله اگراسرائیلی‌ها بخواهند حملات را جواب بدهد، فردا تل‌اویو و اورشلیم را با موشک هایم با خاک یکسان خواهم کرد. سیدمحمدصادق خرازی یک سال پیش در بخشی از برنامه تلویزیونی بدون توقف، خاطره‌ای از سردار سلیمانی تعریف کرده بود که این روز‌ها مجددا در فضای مجازی بازنشر شده است.
 
وزیر ارتباطات: با رفع فیلتر توییتر موافقم
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه مراسم تجلیل از مقام شهید سردار سلیمانی به خبرنگار ایرنا گفت: «با رفع فیلتر توییتر برای این که کاربران بتوانند نظرات خود را در مورد مسائل اخیر در این فضا منتشر کنند، موافقم».
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار