کد خبر: ۸۱۰۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴ 02 January 2020

مدیر ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران گفت: طرح ملی فهما برای غنابخشیدن به برنامه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد در استان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود علیخانی صبح پنجشنبه در نشست با خبرنگاران با موضوع رویداد ملی فهما (فرهنگی هنری مساجد ایران) اظهار داشت: در این طرح یکی از مساجد به عنوان پایتخت فرهنگی و هنری انقلاب انتخاب خواهند شد.

وی باتقدیر از توجه ویژه مسئولان به مساجد با اظهار اینکه آینده خوبی را مساجد پیش بینی می‌کنیم تصریح کرد: این برنامه‌ها نوید حضور درخشان جوانان و نوجوان را در مساجد خواهد داشت.

وی با عنوان اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد پشتوانه خوبی به شمار می‌روند تصریح کرد: این کانون‌ها سبب شده تا زمین بازی در وزارت ارشاد تغییر کند و در حال حاضر نهادهای علمی و فرهنگی کانون‌های مساجد پررنگ‌تر و تقویت شده است.

حجت الاسلام علیخانی افزود: تا پایان برنامه ششم باید تمامی مساجد شهری و روستاهای بالای هزار نفر جمعیت از کانون‌های فرهنگی و هنری بهره مند باشند که مازندران از این برنامه عقب مانده و حدود یک چهارم مساجد دارای کانون‌های فرهنگی هستند.

مدیر ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران یادآور شد: طرح ملی فهما در راستای بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اجرا می‌شود و هدفمندی برنامه‌های فرهنگی و هنری مساجد از جمله اهداف است.

وی با اظهار اینکه فهما در واقع راستی آزمایی از برنامه‌های فرهنگ و هنری کانون‌های مساجد به شمار می‌رود گفت: هدف این است که بچه‌های مسجد را در سراسر کشور به یکدیگر مرتبط کنند و سبب وحدت و انسجام بیشتری می‌شود.

حجت الاسلام علیخانی افزود: الگوگیری از برنامه‌های خوب و کانون‌های خوب از دیگر اهداف فهما است و از دیگر دستاوردهای آن این است که ابزار روز با دشمن مقابله خواهیم کرد زیرا با ابزارهای سنتی نمی‌توان مقابله کرد.

مدیر ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران گفت: طرح ملی فهما همزمان با سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در استان اجرا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار