کامران آتین، دبیر و سخنگوی اتحادیه صیادان کشور درباره سهمیه بنزین صیادان گفت: بنزین لیتری ۳۰۰۰ تومان، هزینه تولید ماهی و میگو را بسیار افزایش می‌دهد که به‌تبع آن، قیمت نهایی برای مصرف هم بالا خواهد رفت.
کد خبر: ۸۰۶۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۴ 17 December 2019

به گزارش «تابناک هرمزگان»؛ سیاست سهمیه‌بندی کردن بنزین مجدداً به اجرا گذاشته شد. در اجرای این طرح، مسئله مهم برای برنامه‌ریزان این بوده که بین سهم عمومی ۶۰ لیتری و سهم‌های تخصصی مانند تاکسی‌ها، وانت‌ها و امثالهم، تفاوت قائل شوند تا از این طریق، نه‌تنها از انتقال افزایش قیمت بنزین بر دیگر کالاها جلوگیری شود، بلکه مشکلی برای معیشت این اقشار هم به‌وجود نیاید. با این وجود، مشخص نیست چرا فکری برای قایق‌ها و شناورهای صیادی نشده بود؛ موضوعی که جدیداً مسئولان پیگیر آن شده‌اند و حتی خبرهایی هم در مورد میزان سهمیه آنها منتشر شده است.

بنزین ۳۰۰۰ تومانی هزینه تولید ماهی و میگو را افزایش می‌دهد_سخنگوی اتحادیه صیادان کشور

کامران آتین، دبیر و سخنگوی اتحادیه صیادان کشور در این خصوص به ایرناپلاس گفت: قرار بود دستورالعمل و میزان سهمیه بنزین قایق‌های صیادی روز شنبه ابلاغ شود که البته تا غروب شنبه خبری اعلام نشد.

عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر اواخر هفته گذشته در نشست ستاد تنظیم بازار استان بوشهر اعلام کرده بود: سهمیه بنزین قایق‌های صیادی این استان و سه استان جنوبی دیگر کشور به میزان ۴۰۰ لیتر در ماه تعیین شد؛ موضوعی که کامران آتین نسبت به صحت آن اظهار تردید کرد.

آتین با بیان اینکه هنوز رقمی در این زمینه به‌صورت رسمی اعلام نشده، گفت: ۴۰۰ لیتری که اعلام شده، درست نیست و به نظر می‌رسد رقم کمتر از این و به میزان ۳۰۰ لیتر باشد.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد پیشنهاد استانداری هرمزگان روی ۵۰۰ لیتر بوده که گفته شده هیئت وزیران با ۴۰۰ لیتر آن موافقت کرده‌ است. اما سؤال اینجاست که اگر هیئت وزیران این میزان را تصویب کرده، پس نامه‌اش کجاست؟ معاونت سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که این موضوع را شنبه ابلاغ خواهند کرد، اما تا الان خبری نشده است.

با این وجود، سخنگوی اتحادیه صیادان کشور معتقد است ۴۰۰ لیتری که گفته شده، برای یک صیاد بسیار کم است؛ در حالی که سهمیه‌بندی قبلی برای هر شناور قایق به‌طور ماهانه ۱۲۰۰ لیتر در نظر گرفته شده بود.

وی درباره میزان متوسط مصرف قایق‎‌ها و شناورهای صیادی گفت: میزان مصرف بر اساس قدرت موتور آنها متفاوت است، اما به‌طور متوسط می‌توان گفت که به‌صورت ماهانه ۱۵۰۰ لیتر مصرف داشته باشند.

آتین اظهار کرد: بنزین لیتری ۳۰۰۰ تومان، هزینه تولید ماهی و میگو را بسیار افزایش می‌دهد که به‌تبع آن، قیمت نهایی برای مصرف هم بالا خواهد رفت.

این در حالی است که عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر امروز خبر داده با پیگیری‌ استانداران جنوب کشور سهمیه بنزین قایق‌های صیادی که پیش از این ۴۰۰ لیتر تعیین شده بود، به بیش از دو برابر افزایش یافته‌ و بزودی اعلام می‌شود.
منبع: ایرنا
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار