داداشی با اشاره به برخی واکنش‌ها نسبت به سریال درحال پخش «وارش» گفت: من سریال را ندیده‌ام اما به استنباط مردم احترام می‌گذارم. بنابراین اگر کوتاهی رخ داده، باید تلویزیون هم درصدد اصلاح آن برآید.
کد خبر: ۸۰۵۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰ 15 December 2019

تابناک / سریال «وارش» ساخته احمد کاوری که این شب‌ها درحال پخش از شبکه سه سیماست، بویژه در قسمت‌های ابتدایی پخش خود مورد اعتراض و واکنش برخی مخاطبان و مردم شهر رشت قرار گرفته است. انتقادات مطرح شده به سبب نوع شخصیت‌پردازی و برخی واژه‌هایی بوده که موجبات سوءتفاهم مردم این منطقه از کشورمان را موجب شده است.

ولی داداشی، نماینده مردم استان گیلان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا با اشاره به این اعتراضات مردم شمال کشور نسبت به سریال «وارش» بیان کرد: من شخصا سریال را ندیده‌ام و در واقع برنامه کاری ما در مجلس، به نوعی ما را از تماشای تلویزیون محروم کرده است؛ با این حال متوجه اعتراضات مردمی در رسانه‌ها نسبت به این سریال شده‌ام.

داداشی افزود: گویا استنباط مردم گیلان این بوده که بواسطه پخش «وارش»، به فرهنگ این منطقه توهین شده است. بنابراین اگر واقعا کوتاهی شده و چنین توهینی رخ داده، لااقل صداوسیما باید دست به اصلاح این سریال بزند.

منتخب مردم آستارا در مجلس دهم در این باره گفت: قضیه از دو حالت خارج نیست؛ اگر محتوای سریال و ادامه پخش آن قابلیت اصلاح دارد، باید ابتدا در آن تجدیدنظری صورت گیرد؛ یعنی لااقل بنشینند و قصه را اصلاح کنند و بعد دست به پخش ادامه آن بزنند.

وی اضافه کرد: اما اگر ادامه پخش سریال «وارش» به نحوی باشد که قابلیت اصلاح ندارد، خب باید آن را تعطیل کنند.

ولی داداشی در اینباره تأکید داشت: هرچند بنده سریال را ندیده ام ولی باید به استنباط و شعور مردم احترام بگذاریم. امیدوارم صداو سیما نیز صدای مردم را بشنود.


لازم به ذکر است به سبب اعتراض‌ها و تجمعاتی که اخیرا هم رخ داده، برخی مقامات و نمایندگان استان گیلان نیز، موضوع مطرح شده در سریال را بی‌حرمتی به گیلک‌ها عنوان کرده‌اند و خواستار پیگیری آن سوی سوی مسئولین صداوسیما شده‌اند.

هرچند که برخی عوامل و بازیگران سریال «وارش» که عمدتا نیز هنرمندان بومی آن منطقه هستند، این قضیه را سهوی و برداشت‌های مختلف از قصه دانسته‌اند و ابراز امیدواری کرده‌اند که با ادامه پخش این سریال، مسائل مطرح شده نیز رفع شود.

«وارش» به تهیه‌کنندگی محمودرضا تخشید کاری از گروه فیلم و سریال شبکه سه سیماست که در ۳۴ قسمت به قلم جابر قاسمعلی نگارش شده است. این درام تاریخی-عاشقانه اقتباسی از رمان مطرح «مهاجران» هاوارد فاست است. این سریال قصه پرفراز و نشیبی را به نمایش می‎گذارد که از دهه ۳۰ آغاز می‌شود و به دهه حاضر می‎رسد.

علیرضا کمالی، بهنام تشکر، هدایت هاشمی، الهام طهموری، حدیثه تهرانی، نیلوفر شهیدی، علی سلیمانی، علیرضا جلالی تبار، رحیم نوروزی، رامین راستاد، مهدی امینی خواه، سهیلا رضوی، فرخ نعمتی، برزو ارجمند، امیررضا دلاوری، داریوش کاردان، شهرام قائدی،کورش سلیمانی، نسرین بابایی، افشین سنگ چاپ، آوا دارویت، قربان نجفی، فریبا طالبی، مینا نوروزی، فریده دریامج، سهی بانو ذوالقدر و .. از بازیگران این سریال هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار