ما نمی‌گوییم که بانک‌ها بی‌خیال وام خود شوند اما بهتر است کمی هم واقع بینانه به مسائل و مشکلات مردم نگاه کنند.
کد خبر: ۸۰۵۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۴ 13 December 2019

به گزارش «تابناک هرمزگان»؛ نمی‌دانیم از کجا بگوئیم اما در وضعیت کنونی با این تورم سرسام آور چرا مسوولان فکری به حال کسانی که از بانک‌ها وام گرفته‌اند نمی‌کنند؟
ما نمی‌گوییم که بانک‌ها بی‌خیال وام خود شوند اما بهتر است کمی هم واقع بینانه به مسائل و مشکلات مردم نگاه کنند.

چوب حراج بانک‌ها به زندگی مردم هرمزگان!
شاید در دو سال گذشته به دلیل ارزانی ارزاق و مایحتاج مردم و ارزانی خودرو و بنزین و... یک فرد با درآمد حدود ۲ میلیون تومان به راحتی می‌توانست اقساط وام بانکی خود را پرداخت کند.
اما اکنون با این گرانی میوه ، ارزاق ، برنج ، روغن ، سبزی ، سیب زمینی ، پیاز ، گوجه ، نخود ، عدس ، لوبیا ، ماش ، لپه ، رب گوجه ، ماکارونی ، صابون ، پودر ماشین لباسشویی ، نمک ، فلفل ، زعفران و زرد چوبه و ... چه کسی می‌تواند با «دو میلیون» حقوق ماهیانه زندگی عادی را بگذراند تا اینکه بخواهد وام‌بانکی خویش را نیز بروز بپردازد؟
دولت اگر گران می‌کند و به قول خودش حق هم دارد که گران کند باید فکری به حال مردم هم بکند ... سوخت گران شد خوب قبول ، قیمت‌های دیگر اقلام چرا باید گران شود ... مردم برای باز پرداخت وامهایشان چرا باید دچار زحمت شوند.
بانکی که اگر چند قسط عقب بیفتی فورا اجرائیه صادر می‌کند و وکلای با دستمزد بالا را سمت مردم می‌فرستد و به بهانه هزینه دادرسی در هر برهه‌ای از مردم پول می‌گیرند اما از آن سو اختلاس گران بزرگ به راحتی از کشور خارج می‌شوند!
از سوئی دیگر دولت روحانی چرا نمی‌تواند یقه دانه درشت‌های مقروض به سیستم بانکی را بگیرد و حق دولت و ملت را به خزانه بازگرداند، فقط زورش به قشر متوسط بی‌خانمان جامعه می‌رسد که با کوچکترین تعلل در پرداخت وام زندگی خود و ضامنانشان را به حراج می گذارند!
کجای این عدالت است ؟ کجای این بانکداری حقانیت است!؟ اگر اجناس گرانتر نشده بود شاید اینقدر به مردم سخت نمی‌گذشت.
چرا فقط اجناس در هرمزگان باید گران شود؟ چرا قیمت ماهی در همه جای کشور نسبت به هرمزگان ارزانتر است؟ در حالی که مردم هرمزگان خود در کنار دریا قرار دارند؟
اگر بانک‌ها با همین روال بخواهند ادامه دهند ، زندگی مردم هرمزگان لنگ می‌شود. مسوولان امر فکری به حال معوقات بانکی مردم بکنند ... لااقل برای عقب ماندگی متوسل به زور ، دادگاه ، وکیل نشوند، ممکن است مردم دیر اقساط خود را پرداخت کنند اما بالاخره مانند آن اختلاس گران بزرگ از کشور که فرار نمی‌کنند. همین جا می‌مانند و پول بانک را با سود کاملش که ربا یا کارمزد هم محسوب می‌شود به بانک بر می‌گردانند.
به جای فشار بر مردم لااقل در این شرایط اقتصادی وام‌های مردم را استمهال کنید یا یک مهلت عدم پرداخت شش ماهه یا یکساله به مردم بدهید به بهانه معوقات بانکی چوب حراج به زندگی‌ها نزنیم. طعم زندگی مردم خیلی وقت است که تلخ شده، بانک‌ها با اقدامات خود طعم زندگی را بیشتر از این به کام مردم تلخ نکنند!
انتهای پیام/*

برچسب ها: وام بانکی ، وام ، تسهیلات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار