رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد:
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از ثبت حدود ۲ هزار پرونده مراقبت برای بیماران دیابتی در کلینیک‌های دیابت بیمارستان‌های شهید بهشتی و آیت اله طالقانی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۰۵۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۹ 14 December 2019

شکرالله سلمان‌زاده افزود: از بهمن ماه سال گذشته تاکنون برای یک هزار و ۲۴۱ بیمار مبتلا به دیابت و ۶۰ بیمار مبتلا به فشار خون در کلینیک بیمارستان آیت الله طالقانی و ۷۴۰ بیمار دیابتی و ۳۲۱ بیمار مبتلا به فشار خون در بیمارستان شهید بهشتی پرونده مراقبت ثبت شده است.

وی هدف از راه‌اندازی کلینیک‌های دیابت در بیمارستان‌های آبادان را یاری رساندن به افراد دیابتی در اصلاح شیوه زندگی و به‌کارگیری صحیح مداخلات دارویی و پیگیری منظم قند خون عنوان کرد و گفت: این کلینیک‌ها در راستای ارائه خدمات درمانی به بیماران مبتلا به دیابت، شناسنامه‌دار کردن بیماران، پیگیری عوارض در بیماران دیابتی و کمک به بهبود کیفیت و کنترل عوارض دیابت و با حضور متخصص داخلی و متخصص تغذیه در بیمارستان‌های آبادان راه‌اندازی شده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: برای ارائه مداخلات بهبود شیوه زندگی و همچنین تجویزهای دارویی و پیگیری کنترل قند خون این افراد، این خدمات بر اساس پروتکل استاندارد وزارت بهداشت به آنان ارائه می شود.

سلمان‌زاده از جمله این خدمات به برخورداری از ۲ نوبت ویزیت رایگان پزشک متخصص داخلی و مشاوره تغذیه در سال، انجام آزمایش‌ها، ویزیت پزشک، مشاوره تغذیه و در صورت نیاز ارجاع به سایر متخصصان بدون نوبت قبلی اشاره کرد و افزود: فعالیتِ اتاق زخم(زخم پای دیابتی) از دیگر خدمات کلینیک‌های یاد شده است که بیماران نیازمند می ‌توانند از این خدمت نیز بهره ببرند.

وی یادآور شد: با راه‌اندازی این کلینیک‌های تخصصی، ضمن رفع بخش عمده‌ای از مشکلات بیماران مبتلا به قند خون در شهرستان، خدمات مطلوبی نیز در سطح شهرستان ارائه می ‌شود.

به گفته رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در حال حاضر کلینیک تخصصی در بیمارستان آیت‌الله طالقانی در روزهای سه‌شنبه و پنجشنبه هر هفته برای بیماران دیابتی و از شنبه تا دوشنبه برای بیماران فشار خونی و در بیمارستان شهید بهشتی روزهای یکشنبه و پنجشنبه برای بیماران دیابتی و روزهای شنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه برای بیماران فشار خونی با حضور پزشکِ مستقر، فعال و آماده ارائه خدمات به شهروندان است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار