رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خبر داد؛
صالحی گفت : بیست و پنجمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی استان هرمزگان و نخستین دفتر از این نوع در جزیره زیبای کیش افتتاح شد.
کد خبر: ۸۰۴۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۹ 11 December 2019

به گزارش «تابناک هرمزگان»؛ علی صالحی؛ رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت : بیست و پنجمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی استان هرمزگان و نخستین دفتر از این نوع در جزیره زیبای کیش افتتاح شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اظهارداشت : با افتتاح دفتر خدمات الکترونیک قضایی جزیره کیش ، هم اکنون تمام حوزه های قضایی استان دارای دفتر خدمات هستند و به این ترتیب، زنجیره راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در استان هرمزگان تکمیل شد .

زنجیره راه‌اندازی دفاتر خدمات قضایی در هرمزگان تکمیل شد /افتتاح نخستین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در جزیره زیبای کیش

وی در بخش دیگری از سخنان خود ، هدف از راه اندازی نخستین دفتر خدمات الکترونیک در جزیره کیش را کاهش حجم مراجعه کنندگان به مراجع قضایی و سرعت بخشیدن به امور خواند و افزود: طرح دادخواست، شکواییه، دعاوی حقوقی، تجدید نظر و فرجام، دریافت گواهی عدم سوء پیشینه، تأمین مالیاتی وکلا، تمدید پروانه، نظریه کارشناسی و لایحه از جمله خدماتی است که در این دفتر ارائه می شود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان یادآور شد : نخستین دفتر پیشخوان قضایی جزیره کیش، دارای پنج نیروی انسانی بوده که همگی از کارشناسان حقوقی و دانش آموختگان رشته کامپیوتر هستند.

صالحی تصریح کرد: علاوه بر افتتاح دفاتر خدمات الکترونیک در تمامی شهرستان ها و حوزه های قضایی استان هرمزگان ، در بخش های لمزان ، جناح و کوخرد که فاقد دادگاه هستند نیز دفتر خدمات الکترونیک قضایی راه اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای نهضت راه اندازی دفاتر الکترونیک قضایی در سراسر هرمزگان ،امکان بهره مندی مردم در اقصی نقاط استان از خدمات الکترونیک دستگاه قضایی فراهم شده و این موضوع قطعا در کاهش سفرهای برون شهری ، کاهش مراجعات به دادگاه ها ، صرفه جویی در هزینه مردم و افزاش بهره وری سازمانی تاثیر قابل توجهی دارد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان افزود: افتتاح این دفاتر به موجب قانون دادرسی الکترونیک است و پیش بینی شده که دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به عنوان درگاه دادگستری در اختیار مردم باشد.

علی صالحی، هدف از ایجاد این دفاتر را نوعی واگذاری امور به مردم خواند و اظهار داشت: راه اندازی این دفاتر همچنین موجب اشتغالزایی در استان شده و در نتیجه آن، خدمات قضایی با کیفیت و کمیت بهتری به مردم ارائه می شود.

وی با بیان اینکه در شش ماه اخیر ، 13 دفتر خدمات الکترونیک جدید در استان هرمزگان راه اندازی شده، افزود: هم اکنون یک دفتر دیگر در بندر کنگ و دو دفتر در بندرعباس در حال تجهیزند که به زودی افتتاح و راه اندازی خواهند شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین از مردم خواست به این دفاتر اعتماد کنند و در ادامه تأکید کرد: دفاتر خدمات الکترونیک تحت کنترل و نظارت دادگستری استان ها، کانون و در نهایت مرکز امور آمار و انفورماتیک قوه قضاییه فعالیت می کنند و اگر مورد و نقصی در کار مشاهده شد در مرحله اول مورد بازگردانده شده و بعد از رفع نقص، وارد چرخه قضایی می شود.

صالحی، یکی از کارکردهای این دفاتر را برون سپاری خدمات قضایی برشمرد و تصریح کرد: دستگاه قضایی با برون سپاری، بخشی از کار را به خارج از دادگستری و به بخش خصوصی واگذار نموده تا به این ترتیب ارائه خدمات به شکل مطلوب تر و با آسیب کمتری به مردم صورت پذیرد.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار