بیشتر این بازیکنان همان بازیکنان متوسطی هستند که در قالب تیم خود را مطرح می‌کنند. بنابراین اگر "حاشیه ها" اجازه دهند هیچ بعید نیست استراماچونی همان راهی را برود که برانکو با پرسپولیس یک عصر طلائی را طی کرد.
کد خبر: ۸۰۴۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۸ 08 December 2019

«تابناک هرمزگان»، مهدی میرابی؛ فوتبال ایران به شدت متأثر از مربیانِ خوب خارجی است که با ارائه‌ی تاکتیک و تفکرات روز دنیا متحول می‌شود. بازیکنان ایرانی پتانسیل آنرا دارند که چنین اندیشه‌های را عملیاتی کنند.

 

تسخیر صدر جدول با اندیشه‌های استراماچونی
نخستین گام و مهمترین ابزار یک مربی برای موفقیت بدون شک داشتن بازیکنان "بل قوه" است. ژنْ خوب‌های که از تبار و نژادشان برای مبارزه مایه می‌گذارند و همین امتیاز محسوسی است که از رقبا فاصله بگیرند. این ابزار و این شکل از استعداد در کشور‌های همجوار یکسان نیست. یعنی کشور‌هایی نظیر هند، چین و کشور‌هایی از این دست که بل فرض در رشته‌هایی نظیر کبدی، شطرنج، پینگ پنگ و شنا در سطح جهانی هستند در فوتبال و فوتسال این غنائی را ندارند و تلاش آنها برای رشد (به طور اخص در این رشته‌ها) بی فایده بوده است. نکته‌ی مقابل آن‌ها کشور‌هایی نظیر ایران؛ عراق و کره هستند که در این ورزش نیرو‌های بلقوه و پویا به شمار می‌روند.
این ابزار (بازیکنان) به شدت تواناییِ رشد و بالندگی را دارند پیشینه‌ی آنها صحتی است بر درک این مطلب بازیکنانی که حتیٰ به کاپیتانیِ باشگاه‌های معتبر اروپایی هم رسیده‌اند. چهار سالِ پیش وقتی برانکو اندیشه‌های خود را برای باشگاه پرسپولیس پیاده کرد شاهد موفقیت‌های چشم گیری با کوتوله‌های شدیم که تا پیش از ورود برانکو در میانِ بازیکنان مطرح بی‌نام و نشان بودند. این باشگاه در یک رؤیه و ثبات بی سابقه‌ای بدور از حاشیه و نوسان؛ قهرمانی را طی سه سال از رقبا ربود و با نایب قهرمانی در آسیا جایگاه این تیم را در سطح بین‌المللی ارتقاء داد. بی سبب نیست که این مربیان پیش از شروع کار و در گمانه زنی‌ها در مصاحبه‌های خود از "استعداد" ایرانیان و کارنامه‌های ایرانیان سخن می‌گویند و اینگونه تمایل خود را برای کار نشان می‌دهند.
انتخاب "محل کار" در موفقیت این مربیان و قرار گرفتن در جایگاه و رنکینگ فیفا بسیار مهم است و دلیل اینکه آنها به فوتبال چین و هند و کشور‌های مشابه نمی‌روند این است که "رزومه " در مراحل بعدی کار برایشان حائز اهمیت است. حال بعد از برانکو وقتی یک مربیِ طراز اول دیگری به نام استراماچونی به فوتبال ایران معرفی می‌شود. می‌بینیم که چقدر زود بازیکنان با اندیشه‌های او خو گرفته و قابلیت پیاده کردن تاکتیک‌ها را دارند. بیشتر این بازیکنان همان بازیکنان متوسطی هستند که در قالب تیم خود را مطرح می‌کنند. بنابراین اگر "حاشیه ها" اجازه دهند هیچ بعید نیست استراماچونی همان راهی را برود که برانکو با پرسپولیس یک عصر طلائی را طی کرد.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار