نخستین جشنواره سراسری تولیدات رادیویی "زیارت" اسفند در مشهد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۰۴۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸ 08 December 2019

به گزارش تابناک رضوی، مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی امروز در نشستی خبری با اشاره به نقش دکتر دارابی معاونت امور استانها  در راه اندازی رادیو زیارت تاکید کرد: نخستین جشنواره تولیدات رادیویی زیارت با حمایت های دکتر علی عسکری رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و راهنماییهای دکتر دارابی و همکاری صدای استانها در حال پیگیری است.

 

محسن نصرپور افزود: رادیو سراسری زیارت مهرماه سال۹۶ به صورت آزمایشی و از تیرماه سال۹۷ به صورت رسمی و با پخش ۲۴ساعته آغاز به کار کرد.

 

 

 

وی گفت: از افتتاح این رادیو تاکنون ۶هزار ساعت برنامه که بخش عمده آن به صورت زنده بوده و ۷۰۰برنامه تخصصی خبری در حوزه زیارت تولید شده‌ است.

 

وی ادامه داد: پوشش رادیو زیارت از طریق گیرنده‌های خانگی در ۹۵درصد کشور و از طریق فرستنده اف.ام نیز در شهرهای تهران، بیرجند، بجنورد، مشهد، قم و شیراز می‌باشد و دریافت رادیو زیارت از طریق اپلیکشین ایران صدا نیز در سراسر دنیا امکان‌پذیر است.

 

نصرپور گفت: با توجه به اهمیت فضای مجازی، رادیو زیارت در این حوزه عملکرد خوبی دارد بطوری که در اربعین امسال در پویش "من رسانه حسینم" در فضای مجازی توسط رادیو زیارت بیش از ۲۰میلیون نفر از سراسر کشور شرکت کردند.

 

وی افزود: نیروی انسانی متخصص از ضروریات و الزامات تولیدات کیفی در رادیو زیارت است که با دراختیار داشتن تیم فعال تولیدات خوبی داشته‌ایم و با داشتن کنداکتور چالاک برنامه‌های کوتاه و قانع کننده‌ای برای مخاطبان عرضه می‌کنیم.

 

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی ادامه داد: بیشترین بهره‌برداری از رادیو زبارت توسط آستان قدس رضوی و سازمان حج و زیارت صورت می‌گیرد و در کنار آنها اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) و شهرداری مشهد نیز از این ظرفیت از طریق تولیدات مرتبط بهره‌مند می‌شوند.

 

وی اظهارکرد: ماهیانه ۷۰۰میلیون ریال به رادیو سراسری زیارت اختصاص می‌یابد در حالی که بودجه لازم برای آن حدود یک میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال است.

 

نصرپور افزود: در زمان راه‌اندازی رادیو زیارت در مشهد قرار بود توسط نهادهای مختلف از قبیل شهرداری مشهد، آستان قدس رضوی، استانداری و صداوسیمای خراسان رضوی بودجه مورد نیاز تامین شود اما تاکنون از سوی نهادهای مشارکت‌ کننده کمک مالی خاصی صورت نگرفته‌ و هزینه‌ها از طریق رسانه ملی و صدا و سیمای استان تامین شده‌ است.

 

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی ادامه داد: جشنواره سراسری تولیدات رادیو زیارت نیز توسط این سازمان برگزار می‌شود اما تاکنون برای این منظور اعتبار خاصی تخصیص نیافته و در نشست ستاد عالی این جشنواره، شهرداری مشهد و استانداری خراسان رضوی قول مساعدت داده‌اند.

 

نصرپور گفت: همه رسانه‌ها عضو رسانه زیارت هستند و امیدواریم با ارادت خالصانه به محضر اهل بیت(ع) برای به فعلیت رساندن اهداف رادیو زیارت و جشنواره تولیدات رادیویی زیارت یاریگر ما باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: جشنواره تولیدات رادیویی زیارت با هدف گسترش فرهنگ زیارت و برجسته‌سازی جایگاه اهل بیت(ع) به خصوص حضرت امام رضا(ع)، ایجاد رقابت تخصصی میان برنامه‌سازان شبکه‌های استانی و شناسایی استعدادهای جدید در کشور، انتقال تجربه‌های موفق و ارزیابی بهترین برنامه‌ها در راستای ایجاد نظام تشویقی و انگیزشی در فرایند تولید، ترویج و توجه بیشتر به دین، اخلاق، امید و آگاهی، ترویج گفتمان امام راحل، محوریابی موضوعات رسانه‌ای در گام دوم انقلاب و ایجاد موج فرهنگی و ارتقا سطح توانمندی برنامه‌سازان برگزار می‌شود.

 

مدیر رادیو زیارت نیز در این نشست گفت: ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره از نیمه آبان آغاز شده و تا پایان دی ادامه دارد که تاکنون ۷۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده‌ است.

 

هادی افشار صفوی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند در بخش‌های برنامه‌های ساده و ترکیبی، نمایش، خبر، موسیقی و نغمات، پژوهش و نویسندگی و فضای مجازی آثار خود را ارسال کنند.

 

وی ادامه داد: محدودیت زمان تولید آثار برای هیچیک از این بخش‌ها به جز بخش موسیقی وجود ندارد و علاقه‌مندان به شرکت در بخش موسیقی می‌توانند آثار تولیدی خود از اول فروردین۹۷ را به دبیرخانه ارسال کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار