امام جمعه لارستان با بیان اینکه اگر می دانیم توانایی برطرف سازی مطالبات مردمی و اجرای برنامه ها را نداریم، تکلیف شرکت در انتخابات به عنوان کاندیدا ساقط می شود، افزود: تکلیف زمانی ایجاد می شود که شروط عامه و خاصه را داشته باشند.
کد خبر: ۸۰۳۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ 06 December 2019

تابناک فارس به نقل از میلاد لارستان: حجت الاسلام و المسلمین سیدمختار موسوی خرم در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و توصیه های ایشان در نخستین روز از آغاز ثبت نام از داوطلبین انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: برخی از افراد دارای شروط عامه مثل سن، مدرک تحصیلی و غیره هستند اما آیا این توانمندی را داریم که مثلاَ در حوزه انتخابیه خودمان، ۴ شهرستان بزرگ را با شرایط خاص و مطالبات مدیریت و تأمین کنیم؟!

وی با بیان اینکه اگر می دانیم توانایی برطرف سازی مطالبات مردمی و اجرای برنامه ها را نداریم، تکلیف شرکت در انتخابات به عنوان کاندیدا ساقط می شود، افزود: تکلیف زمانی ایجاد می شود که شروط عامه و خاصه را داشته باشند.

امام جمعه لارستان با بیان اینکه با گرامیداشت ۱۶ آذرماه مصادف با روز دانشجو، تصریح کرد: ماهیت دانشجو در نظام جمهوری اسلامی ایران، ماهیت ضداستکباری و ضدآمریکایی است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اذعان به اینکه ۴ ماه پس از کودتای ننگین ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، ریچارد نیکسون معاون دولت آمریکا برای تقویت رژیم پهلوی با سفر به ایران حمایت خود را اعلام کردند، ادامه داد: در دانشگاهها به این سفر در ۱۶ آذرماه دانشجویان اعتراض کردند و ۳ نفر دانشجو شهید شدند که از ان زمان تاکنون این روز گرامیداشته می شود.

وی فلسفه وجودی تشکل دانشجویی را آرمان خواهی دانشجویان دانست و خاطر نشان کرد: یک فریضه واجب بر دانشجویان آرمان خواه بودن است که باید این فریضه تقویت و روز به روز بر آن افزوده شود.

حجت الاسلام موسوی با بازخوانی برخی از وقایع اعتراضات و اغتشاشات در کشور عراق، عنوان کرد: در هفته گذشت با ورود مرجعیت شیعه و صدور بیانیه ای، نخست وزیر این کشور «عادل المهدی» استعفا داد تا مسیر اعتراضات به سمتی سوق داده شود تا اوضاع به نفع مستکبران نباشد.

امام جمعه لارستان با اشاره به اینکه از یک سال قبل هر هفته بر علیه سیاست های استکباری نظام فرانسه اعتراضات گسترده مردمی در حال انجام است که تعدادی کشته شده اند و پلیس فرانسه با استفاده از سلاح باعث مصدومیت و مجروحیت بخش زیادی از معترضین شده است اما رسانه های استکباری دنیا این مهم را پرده پوشی کرده اند، گفت: در ایران فقط ۲ روز عده ای اغتشاش کردند و در پی آن هجمه بین المللی با همراهی رسانه هایشان، به بهانه نبود امنیت میزبانی مسابقات کشتی را لغو کردند تا بدین ترتیب ملت ایران را به حاشیه برانند و تحت فشار قرار دهند.

وی با یادآوری وقایعی که منجر به استعفای نخست وزیر کشور عراق شد، تصریح کرد: از سال ۱۳۸۲ یعنی ۲۰۰۳ میلادی همزمان با سقوط صدام، آمریکایی ها از اشغال عراق و افغانستان بسیار خوشحال بودند چرا که زمینه را برای خاورمیانه جدید فراهم می دیدند که خوشبختانه پس از چند سال آرزوهای آنها با برگزاری انتخابات در عراق بر باد رفت و در ادامه جبهه مقاومت میدان دار جریانات در منطقه شدند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه از سال ۲۰۰۶ آمریکا به فکر جبران افتاد که مهمترین آن به وجود آوردن گروه ظالم داعش بودند که ۷ سال کشور عراق را تحت تأثیر خود قرار داد، افزود: در سال ۲۰۰۷ آقای «جو بایدن» سیاستمدار کهنه کار امریکایی، طرح تقسیم کشور عراق به سه قسمت شیعی، سنی و کُرد را ارائه کرد که خوشبختانه با ورود بزرگان این نقشه هم ناکام ماند.

امام جمعه لارستان اخیرا نیز کنسولگری ایران در شهر نجف به آتش کشیده شد و از این طریق نخست وزیر عراق را تحت فشار قرار دادند و برای خروج این حربه از امریکایی ها، «عادل عبدالمهدی» مجبور به استعفا شد، بیان کرد: در حال حاضر کشور عراق در شرایط بسیار سختی در پیش دارد و امید می رود ملت عراق بتواند با سربلندی پشت سرگذارند.

وی مهمترین کارهای پیش روی ملت عراق را تعیین نخست وزیر، مقابله با مطالبات فزاینده و تدبیر برای اقدامات امنیتی داشته باشند، یادآور شد: این سناریوی پیچیده دارای ابعاد مختلف است که با پشتیابانی آمریکا، اسرائیل و آل سعود در حال اجراست که به دلیل وجود مسلمانان شیعه و سنی در این کشور و همچنین وجود اعتاب مقدسه در عراق سرنوشت این تحولات برای ملت ایران مهم است.

حجت الاسلام موسوی با ابراز خرسندی از وجود مراجع تقلید، دشمنان همانگونه که در کشور ایران با وجود ولایت فقیه به پیروزی دست یابند، اضافه کرد: امید می رود مردم با اتکاء به رهنمودهای مراجع بتوانند به موفقیت دست یابند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار