کد خبر: ۸۰۲۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱ 04 December 2019

پرویز سالاری رئیس پیشین شورای شهرستان بندرعباس در یادداشتی به بیان اهمیت و جایگاه بسیج در گام دوم انقلاب اسلامی پرداخته است:

هوشمندی امام راحل (ره) در آغازین سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی در ایجاد یک نیروی مکتبی و مردمی در جهت صیانت از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب، سبب شد تا بسیج مستضعفین در 5 آذر 1358 ایجاد و زمینه‌های شکل‌گیری یک قدرت عظیم مردمی در کشورمان فراهم شود که به فاصله اندکی، اهمیت و قدرت و توان خود را در سال‌های دفاع مقدس به منصه ظهور نهاد.

بسیج مکتب الهام بخش خدمت و صداقت

تجربه شکل‌گیری بسیج یک تجربه موفق بود که امام خمینی از آغازین روزهای نهضت خویش در سال 1342 به اهمیت و ضرورت آن پی برده بود و بهترین ظرفیت برای صیانت از انقلاب را با تشکیل بسیج به عنوان نیروی مردمی حامی ظرفیت‌های نظام ایجاد کرد.

بسیج در دوران دفاع مقدس جلوه حقیقی خویش را نشان داد و اثبات کلام شریفه "یدالله مع جماعه" * شد و این ظرفیت در سال های بعد از دفاع مقدس نیز از آن جا که برآمده از یک نگاه ایمانی و اعتقادی بود، کارکردهای مهم و ویژه خود را در خدمت به مردم و کمک به ارتقای بهداشت و درمان و توسعه و سازندگی کشور نیز حفظ کرد و اکنون در معادلات جدید نبرد با نظام اسلامی از سوی جبهه مستکبران نیز بسیج پیشقراول ایستادگی و مقابله با جنک نرم دشمنان است.

رسالت های بسیج در گام دوم انقلاب اسلامی به مراتب مهم‌تر و حساس‌تر و حیاتی‌تر از 40 ساله بعد از انقلاب است به طوری که دشمن در عرصه جنگ نرم، اعتقادات و فرهنگ ملت ایران را نشانه رفته و دشمن در سنگری ایستاده که به درستی راه تشخیصی برای آن وجود ندارد.

تنها راه شناختن راه درست در مصاف فرهنگی با دشمنان انقلاب اسلامی که می‌توان آن را شبیخون فرهنگی جدید بر علیه ملت ایران و ملت‌های مسلمان منطقه دانست، هوشیاری در صحنه‌های مهم و تبعیت از ولایت در روزهای سخت و پرفتنه است.

شاید بتوان مهم‌ترین دلیلی که دشمنان در هر قائله به دنبال تضعیف جایگاه رهبری در نزد مردم هستند را نیز اهمیت جایگاه ولایت در نشان دادن خط انقلاب و عزت‌خواهی در رخدادهای مختلف به مردم دانست که بلافاصله توطئه‌های پیچیده آنان با بصیرت و آگاهی ملت بسیجی ایران و هدایت‌های هوشیارانه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر زمین می‌ماند.

بسیج در گام دوم انقلاب اسلامی دو رسالت اساسی بر دوش دارد که ایفای آن می‌تواند به ارتقای تراز نظام جمهوری اسلامی و اقتدار و پیشرفت کشور کمک فراوان کند. حضور بسیج در عرصه سازندگی و عرصه فرهنگی با اتکای به شاخص‌هایی نظیر افزایش خدمت به مردم و افزایش کارآیی نظام جمهوری اسلامی از یک سو و آگاهی بخشی به اجتماع برای مقابله با انحرافات احتمالی ضرورتی انکارناشدنی است که باید برای آن برنامه ریزی کرد.

یاد و خاطره همه شهدای بسیجی و بخصوص 1500 شهید استان هرمزگان گرامی باد.

 

* نهج البلاغه خطبه 127

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار