رئیس منابع طبیعی دامغان:
رئیس اداره منابع طبیعی دامغان از صدور سند مالکیت برای ۹۵ درصد از عرصه‌های ملی این شهرستان خبر داد و گفت: این اقدام در جلوگیری از پدیده شوم زمین‌خواری مؤثر است.
کد خبر: ۸۰۱۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲ 28 November 2019

۹۵ درصد عرصه‌های ملی دامغان دارای سند مالکیت شدند

به گزارش تابناک سمنان: علی‌اکبر عباسی راد در گفتگو با خبرنگار مهر، بابیان اینکه برای ۹۵ درصد از عرصه‌های ملی شهرستان دامغان سند مالکیت صادر شد، ابراز داشت: صدور این میزان سند مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور صورت گرفته است.

وی بابیان اینکه ۱۱ فقره سند اجرای ماده ۳۹ برای اراضی ملی صادر و ۲۸ فقره واگذاری به مساحت ۳.۲ هکتار به متقاضیان انجام شد، افزود: همچنین نقشه‌برداری اجرای ماده ۱۳ به تعداد دو فقره و نقشه‌برداری یک فقره و اصلاح بازنگری پلاک‌ها به تعداد چهار فقره تنظیم برگ تشخیص انجام گرفت.

رئیس اداره منابع طبیعی دامغان بابیان اینکه صدور سند مالکیت در جلوگیری از پدیده شوم زمین‌خواری مؤثر است، ابراز داشت: با توجه به اینکه هدف از اجرای طرح کاداستر در اراضی ملی تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی و همچنین تشخیص اراضی ملی با حدودوثغور معین و مشخص است لذا این امر در دستور کار منابع طبیعی دامغان قرار دارد.

حیدریان با اشاره به اینکه حدود نیمی از وسعت دامغان را بیابان و کویر تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: فعالیت‌های تثبیت شن و بیابان‌زدایی به‌عنوان یک اقدام اساسی و زیر بنایی در راستای حفاظت از مراکز زیستی، صنعتی، کشاورزی، تأسیسات، راه‌ها و سایر مراکز زیر بنایی به‌عنوان اقدامات بسترساز و پیش‌نیاز به اجرا درآمده است.

وی افزود: نهال گلدانی به تعداد ۴۵ هزار اصله، نهال ریشه‌ای ۲۰۰ هزار اصله و احداث بادشکن اطراف مزارع به طول پنج کیلومتر از اقدامات صورت گرفته حوزه بیابان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار