رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اعلام کرد: جمعیت کیفری زندانیان هرمزگان در هفت ماهه امسال نسبت به همسنجی با پارسال ۱۸ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۸۰۰۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۶ 28 November 2019

به گزارش «تابناک»؛ علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اعلام خبر کاهش جمعیت کیفری زندان های هرمزگان اظهار داشت: تعامل بسیار خوب اداره کل زندان ها با محاکم قضایی استان و همچنین بهره گیری از همه ظرفیت های قانونی در کاهش جمعیت کیفری زندانها نقش داشته است.

صالحی در همین زمینه افزود: حبس زدایی و کاهش آمار زندانیان از سیاست های راهبردی قوه قضاییه است که هرمزگان تاکنون دراین کار موفق بوده است.

این مقام قضایی بیان داشت: افزایش جمعیت کیفری یکی از آسیب‌های زندانها است که باید به سمت حبس زدایی و اجرای مجازات های جایگزین حبس حرکت کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اظهارداشت: تراکم جمعیت کیفری یکی از عمده ترین آسیب‌ها در زندان است و کاهش هدفمند جمعیت کیفری می‌تواند کیفیت برنامه‌های اصلاحی و تربیتی را نیز افزایش دهد.

وی یادآورشد: از ابتدای امسال تاکنون همچنین بازدید قضات از زندان های هرمزگان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته که این امر تأثیر زیادی در کاهش جمعیت کیفری زندانیان داشته است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: آمار جمعیت کیفری زندانهای استان در هفت ماهه امسال در مقایسه با پارسال ۱۸ درصد برابر با بیش از هزار نفر کاهش یافته است.

صالحی تصریح کرد: برنامه ریزی برای استفاده از تأسیسات نوین قضایی به خصوص مجازات‌های جایگزین حبس و صدور ۱۲ هزار و۲۵۵ فقره حکم با استفاده از این تأسیسات بخشی از اقدام‌های دادگستری هرمزگان در ساماندهی امور زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها است.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار