مدیرکل صنعت، معدن و استان سمنان:
مدیرکل صنعت، معدن و استان سمنان بابیان اینکه واحدهای صنعت باید به‌روزرسانی و توانایی خود را برای رقابت افزایش دهند، گفت: تعطیلی واحدهای صنعتی استان کمتر از ۱۰ درصد است.
کد خبر: ۸۰۰۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱ 25 November 2019

تعطیلی واحدهای صنعتی در استان سمنان کمتر از ۱۰ درصد است

به گزارش تابناک سمنان: بهروز اسودی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه تعطیلی واحدهای صنعتی استان سمنان کمتر از ۱۰ درصد است، ابراز داشت: واحدهای تولیدی و صنعتی می‌بایست به‌روز و توان رقابت‌پذیری با بازار را داشته باشند زیرا در صورت نبود این دو عنصر ناخدآگاه از گردونه خارج خواهند شد.

وی بابیان اینکه حتی اگر واحد تولیدی یا صنعتی در استان سمنان تا ۱۵ درصد نیز از چرخه خارج‌شده باشد در ستاد تسهیل موردحمایت قرار خواهد گرفت تا به رونق اقتصادی بازگردد، افزود: واحدها باید از پویایی لازم برخوردار باشند تا بتوانند با در دست گرفتن بازار شرایط خود را نیز ارتقا بخشند.

مدیرکل صنعت، معدن و استان سمنان بابیان اینکه امسال در شرق استان بالای ۳۰ درصد واحدها در سایت بهین یاب ثبت‌نام کردند، ابراز داشت: یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان امسال به‌کل استان تسهیلات رونق تولید تزریق‌شده است تا مشکلات این واحدها رفع شود.

اسودی بابیان اینکه هم‌اکنون در هیچ‌یک از واحدهای تولیدی و صنعتی استان سمنان مشکلی در خصوص تأمین اجتماعی و مالیات نیست، تصریح کرد: ستاد تسهیل و رونق تولید به‌صورت هفتگی برگزار و موارد این‌چنینی واحدها با حضور مدیران کل مربوطه مطرح و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا در معدن خنار سرخه استعلام‌های لازم صورت نگرفته است، افزود: طبق قانون در بهره‌برداری معادن باید از منابع طبیعی و میراث فرهنگی استعلام شود و برای محیط‌زیست صرفاً در مناطق چهارگانه، لذا اگر در خارج از این چهارچوب مشکلی وجود دارد خود محیط زیست باید اعلام کند و لذا در محدوده فعالیت معدن مذکور نیز اعلام شد که ذخایر آب دچار آسیب می‌شود اما این امر را باید اداره امور منابع آب به صنعت و معدن اعلام نظر کند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار