رئیس سابق هیات ورزش‌های همگانی کرمانشاه می‌گوید: در تاریخ 14 آبان ماه تعدادی از نیروهای اداره کل ورزش وجوانان استان اقدام به پلمپ درب هیات همگانی کرده‌اند. پس از پنج روز درب هیات را باز کرده و بدون انجام فرآیند تغییر و تحول اموال هیات، فعالیت خود را در این هیات آغاز کرده‌اند.
کد خبر: ۸۰۰۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰ 25 November 2019
به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس«عبدالعلی شاملی» کسی است که ورزشکاران و مدیران هیات‌های ورزشی استان کرمانشاه او را به عنوان پدر هیئات ورزشی استان می شناسند. از سال 63 وارد حوزه ورزش شده و تا چند ماه پیش نیز در سمت رئیس هیات ورزش‌های همگانی کرمانشاه مشغول به فعالیت بود اما آنطور که گفته می‌شود به دستور مدیرکل اداره ورزش و جوانان و سرپرست فدارسیون طی یک فرایند که او آن را غیر قانونی می‌داند، برکنار شده است.

شاملی می‌گوید که یک روز صبح تعدادی از کارمندان اداره ورزش بدون هماهنگی اقدام به پلمپ دفتر این هیات کردند و پس از چند روز افرادی به عنوان مسئول به دفتر مراجعه و کارها را به دست گرفته‌اند.

حدود دوسال از زمان مسئولیت او هنوز باقی مانده بود که حکم به برکناری او داده شده است. این جابه‌جایی اعتراضاتی را در پی داشته است. با توجه به حساسیت موضوع به سراغ او رفتیم تا در این خصوص گفت‌وگویی داشته باشیم.

فارس: شما از چه سالی به عنوان رئیس هیات‌های ورزشی در استان مشغول فعالیت هستید؟

شاملی: از سال 63 در هیات فوتبال استان فعالیت خود را شروع کردم و پس از چند دوره غیر متوالی در این هیات، از سال 83 یا 84 با تشکیل فدراسیون ورزش‌های همگانی مسئولیت این هیات را بر عهده گرفته و تا کنون مسئولیت این هیات را به صورت قانونی در استان کرمانشاه بر عهده دارم.

فارس: بالا بودن سن شما خللی در کار مدیریت شما ایجاد نمی‌کند؟

شاملی: تا کنون که ایجاد نکرده است [باخنده]. هر چند که با بالا رفتن سن و تربیت افراد جوان در هیات ورزش‌های همگانی که از دانش و علم کافی را نیز برخوردار هستند و همچنین با توجه به عدم امکان کاندیداتوری افراد بازنشسته در دور بعد انتخابات هیات ورزش‌های همگانی قصد کاندیداتوری نداشتم؛ اما باید در نظر گرفت که با توجه به اقدامات صورت گرفته در این هیات در سال 97، واحد آموزش هیات همگانی استان کرمانشاه به عنوان واحد آموزش برتر در بین تمامی استان‌های کشور انتخاب شد و در این سال هیات استان در بین هیئات کشور در جایگاه هفتم قرار گرفت و در ارزیابی هیئات ورزشی توسط اداره کل ورزش و جوانان در جایگاه نخست قرار گرفت و توسط مدیرکل اداره ورزش و جوانان با اهدای جایزه نقدی و لوح سپاس  از من تقدیر شد.

فارس: این بدان معنی است که کهولت سن شما مانع برنامه‌های هیات نیست؟

شاملی: از ابتدای سال جاری با توجه به اداره فدراسیون ورزش‌های همگانی به وسیله سرپرست و عدم تدوین تقویم سالیانه فدراسیون، هیات همگانی استان کرمانشاه تقویم سالیانه خود را بر اساس تجارب سالیان گذشته تدوین کرده و در همان سه ماه نخست سال تقدیم اداره کل ورزش و جوانان کرده است.

بر اساس همین تقویم ورزشی از ابتدای سال تا کنون شش کلاس آموزشی، چهار کارگاه و سه دوره اعزام برگزار شده است و همچنین در رشته‌های مختلف در سه رشته توانسته‌ایم سه مقام اول را در کشور کسب کنیم. این در حالی است که هیات همگانی از معدود هیئات ورزشی است که در استان کرمانشاه در پایان سال 97 بر اساس قانون، مجمع سالیانه هیات را با حضور اعضای مجمع برگزار کرده و گزارش کار خود را در سال 97 و برنامه هایش برای سال 98 ارائه داده است.

فارس: مساله برکناری با توجه به عملکرد شما از کجا نشات می‌گیرد؟

شاملی: از آنجا که آقای «افشین ملایی سنگ‌ سفیدی» قصد کاندیداتوری در فدراسیون ورزش‌های همگانی را در سر داشت در شش ماه نخست سال به عنوان سرپرست این فدراسیون فعالیت کرد. در مدت فعالیت خود اقدام به رایزنی برای برکناری رئیس هیئات همگانی استان‌های کرمانشاه، اصفهان، سیستان و بلوچستان و کهکلویه و بویراحمد کرد.

این در حالی بود که بر اساس ماده 10 اساس نامه هیئات ورزشی و 4 تبصره ذیل این قانون این اقدام غیر قانونی بود و بر همین اساس هم اکنون رئیس هیات ورزش‌های همگانی سیستان، اصفهان و کهکولیه و بویراحمد هم اکنون به فعالیت خود ادامه می‌دهند، اما در استان کرمانشاه با تخلف از نص صریح اساس نامه، با هماهنگی مدیرکل اداره ورزش و جوانان و سرپرست فدراسیون اقدام به برکناری من کرده اند.

فارس: به چه دلیل ادعا می‌کنید که برکناری شما خلاف قانون است؟

شاملی: ماده 10 اساس نامه هیئات ورزشی به صراحت اعلام می‌کند که برکناری یک رئیس هیات ورزشی به درخواست مدیر کل اداره ورزش و جوانان و ریاست مجمع که بر عهده‌ی رئیس فدراسیون است با دلایل منطقی و یا به وسیله مجمع آن هیات ورزشی امکان پذیر است.

در این ماده و تبصره‌های ذیل آن بارها نام رئیس فدراسیون ذکر شده اما هیچ نامی از سرپرست نیست. از طرفی مجمع سالانه این هیات کمتر از هفت ماه پیش برگزار شد و مدیرکل اداره ورزش و جوانان می‌توانستند در صورت ارائه دلایل منطقی عزل رئیس هیات را در آن مجمع درخواست کنند اما این اتفاق نیافتد، چرا که فعالیت‌های صورت گرفته و برنامه‌های هیات از این امر جلوگیری می‌کرد.

فارس: به چه دلیل مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان با این اقدام موافقت کرده است؟

شاملی: مدیرکل ادارات ورزش و جوانان استان‌های اصفهان، سیستان و بلوچستان و کهکلویه و بویراحمد با اقدام سرپرست فدراسیون موافقت نکردند؛ اما قبول کنید که جمعیت ورزشکاران این هیات و گردش مالی آن بسیار بالاست و همین مساله این هیات را به یک هیات خاص تبدیل می کند.

فارس: این برکناری اولین اقدام اداره کل ورزش و جوانان استان درهیات همگانی است؟

شاملی: در سال گذشته یک فرد به عنوان روابط عمومی از طرف اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه به هیات معرفی شد و درخواست شد که ماهانه یک میلیون تومان به این روابط عمومی دستمزد پرداخت شود. در حالی که این مبلغ برابر با دستمزد شش نفر درهیات ورزش‌های همگانی بود.

با توجه به نسبت این فرد با یکی از کارمندان اداره کل ورزش و جوانان، این فرد این سمت را کسب و این دستمزد را علیرغم میل باطنی مسئولین هیات دریافت کرد. در مرداد ماه سال جاری نشست اداره کل ورزش و جوانان استان با خبرنگاران در هتل پارسیان برگزار شد و به هیات ورزش‌های همگانی دستورداده شد که هدایایی برای بیش 70 خبرنگار حاضر در این جلسه تهیه شود. در حالی که انتخاب اعضای اجرایی هیات از وظایف رئیس هیات بود. نایب رئیس بانوان هیات هم پس از 14 سال فعالیت از طرف اداره کل ورزش و جوانان برکنار شد و فردی دیگر به جای او معرفی شد.

فارس: روند ابلاغ حکم برکناری شما به چه شکل بوده است؟

شاملی: از ابتدای شش ماه دوم سال بر اساس برنامه هیات و برخلاف بسیاری از هیئات استان، هم روزه از ساعت 8 صبح شروع و تا ساعت 14 ادامه داشته است. در تاریخ 14 آبان ماه تعدادی از نیروهای اداره کل ورزش وجوانان استان کرمانشاه در ساعت 07:30 دقیقه صبح اقدام به پلمپ درب هیات همگانی کرده‌اند. پس از پنج روز در تاریخ  18 آبان ماه درب هیات را باز کرده و سه نفر از نفرات منتخب اداره کل ورزش و جوانان بدون انجام فرآیند تغییر و تحول اموال هیات، فعالیت خود را در این هیات آغاز کرده‌اند.

فارس: آقای شاملی با توجه به کهولت سن و سابقه ورزشی شما، برنامه شما در ادامه کار چیست؟

شاملی: به طور قطع من قصد کاندیداتوری در هیات ورزش‌های همگانی را نداشتم و دوست داشتم جوانانی که از تحصیلات لازم برخوردار هستند و در این سالها فعالیت این هیات را فرا گرفته‌اند عهده دار این سمت شوند. اما جامعه ورزش از من می‌خواهد در مقابل این بی‌قانونی بیاستم به همین دلیل به دیوان عدالت اداری، سازمان بازرسی و قوه قضایه شکایت کرده‌ام و تا حصول نتیجه به فعالیت خود ادامه خواهم داد.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار