کد خبر: ۷۹۸۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۹ 20 November 2019

عضو هیات رئیسه مجلس، از ماموریت مجلس به سه کمیسیون تخصصی پارلمان برای نظارت بر جلوگیری از افزایش قیمت کالاها و همچنین نحوه مصرف درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین خبر داد.

به گزارش تابناک هرمزگان، احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت:‌ مجلس به‌ کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه در خصوص افزایش قیمت‌ها و همچنین نحوه پرداخت نقدی مردم و هزینه‌کرد درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین نظارت داشته باشد.

وی افزود: قرار شده است کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه بر این بخش نظارت داشته باشند تا درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین جای دیگری خرج نشود؛ چراکه با توجه به‌ اخبار غیرمستقیم واصله تاکید مقام معظم رهبری این بود که آنچه که از هدفمندی این بخش حاصل می‌شود نباید هیچ‌کجا خرج شود و همه باید به‌ مردم بازگردد.

تصمیم افزایش قیمت بنزین چگونه گرفته شد؟

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت:‌ در حقیقت مجلس به‌ دو کمیسیون تخصصی ماموریت داده است که پیگیری کند که اجناس گران نشود و بر عملکرد دولت نظارت داشته باشد و از دولت بخواهند تا بر این بخش نظارت داشته باشد.

فراهانی خاطرنشان کرد: همچنین به‌ کمیسیون برنامه و بودجه ماموریت داده شده که پیگیری کند مابه‌التفاوت دریافتی یارانه همه در جیب مردم برود و این نظارت انجام شود و کمیسیون اقتصادی نیز بر افزایش قیمت‌ها نظارت داشته باشد. یعنی بر دولت نظارت می‌کند که تمام سیستم خود را پای کار بیاورد تا نگذارد قمیت‌ها افزایش پیدا کند و بازار را تامین کند.

وی در خاتمه گفت:‌ البته به‌ کمیسیون صنایع نیز برای بخش‌های نظارتی ماموریت‌هایی داده شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار