فوق‌ تخصصی‌ترین کلینیک درد خاورمیانه، با مشارکت بخش خصوصی و حمایت دانشگاه علوم پزشکی در کلانشهر شیراز راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۷۹۷۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴ 13 November 2019

تابناک فارس به نقل از ایسنا:دکتر حبیب‌الله ذاکری، چهارشنبه 22 آبان به خبرنگاران، گفت: با توجه به نیاز امروز جامعه پزشکی در زمینه دردهای مفاصل، سردردهای مزمن و انواع بیماری‌های سرطانی، این کلنیک به عنوان یکی از تخصصی ترین مراکز درد در خاورمیانه راه اندازی شده و قرار است.

این فوق تخصص کنترل و درمان درد با اعلام اینکه متخصصان این کلینیک با استفاده از روش‌های نوین علمی دردهای مزمن بیماران را علت یابی و درمان می‌کنند، افزود: این مرکز با ارائه خدماتی تخصصی در زمینه کنترل و درمان درد، زندگی را برای بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن، آسان می‌کنند.

ذاکری افزود: در این کلینیک ابتدا به کمک آزمایش، عکسبرداری، ام آر آی، نوار عصب و دیگر روش‌های پاراکلینیکی به صورت فوق تخصصی عامل ایجاد کننده درد شناسایی و سپس نسبت درمان قطعی درد اقدام می‌شود.

او اضافه کرد: برای هر بیمار با توجه به شدت درد و عامل ایجاد کننده آن، مراحل درمانی مختلفی از تجویز دارو تا روش‌های غیرتهاجمی تزریق کنار عصب آسیب دیده یا بافت ملتهب انجام می‌شود.

دکتر محمد رادمهر، فوق تخصص طب تسکینی نیز گفت: در این مرکز علاوه بر درمان دردهای سمپاتیکی مانند قطع عضو، دردهای بیماران دیابتی درد های سر وصورت وهمچنین دردهای ستون فقرات بیماران بدون جراحی درمان می شوند.

این متخصص بیهوشی و فوق تخصص کنترل و درمان درد با بیان اینکه گاهی بیمارانی دچار آرتروز ستون فقرات یا شانه‌ای می‌شوند که شرایط عمل جراحی را ندارند، اما با دردهای شدید مواجه هستند، ارائه خدمات کنترل درد برای این افراد را موثر دانست.

او گفت: بیهوشی و عمل جراحی باز برای این افراد و بیماران که دارای مشکلات قلبی‏، کبد و نارسایی کلیه هستند پرخطر است و باید عمل جراحی بدون بیهوشی و بستری انجام دهند‎‎‎‎، بنابراین این موارد برای درمان این نوع بیماران با استفاده از جدید ترین روش علمی آنان را درمان می کند.

رادمهر همچنین اضافه کرد بیماران بدون هیچ گونه محدودیت سنی می توانند از طریق کلینک درد، خدماتی تخصصی و فوق تخصصی دریافت کنند.

این فوق تخصص کنترل و درمان درد با بیان اینکه تیم فوق تخصصی کلنیک درد این ادعا را دارد که می‌توانند کیفیت زندگی را برای بیماران بهتر کنند، گفت: بیماران تحت درمان به دلیل دردهای ناشی از درمان بیماری‏، روند طبیعی زندگیشان مختل و بعضا متوقف می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار