کد خبر: ۷۹۵۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵ 08 November 2019

برومند مدیر کل میراث فرهنگی هرمزگان: از تمام ظرفیت ها برای ثبت بندرعباس به عنوان شهر خلاق صنایع دستی و آیین های سنتی استفاده کردیم.

در اولین جلسه مربوط به ثبت به شهر خلاق در حضور نمایندگان یونسکو و وزارت کشور به میزبانی شهرداری بندرعباس برگزار شد از اعلام آمادگی این اداره کل برای در اختیار قراردادن تمام ظرفیت‌های حوزه های میراث فرهنگی و صنایع دستی اشاره کرده و این فضا را به وجود آوردیم که ثبت بندرعباس به سمت و سوی صنایع دستی و آیین های سنتی سوق داده شود.

شبکه شهرهای خلاق یونسکو، هفت حوزه خلاق صنایع دستی، هنرهای بوم، هنرهای رسانه‌ای، فیلم، طراحی، خوراک شناسی، ادبیات و موسیقی را پوشش می‌دهد که با توجه به ظرفیت های صنایع دستی و آیین های سنتی که در بندرعباس وجود داشت در این موضوع پذیرفته شد و جای بسی خوشحالی است.

ما در این راستا اقدامات خوبی برای پروژه ثبت شهر بندرعباس انجام دادیم که می توان به برگزاری و ایجاد نمایشگاه‌های و بازارچه های صنایع دستی، حضور صنعتگران در نمایشگاه ههای مختلف، برگزاری پنجشنبه شب‌های صنایع دستی و حتی فروش صنایع دستی با هماهنگی شهرداری در خیابان‌های بندرعباس را نام برد که همه اینها زمینه را برای ثبت بندرعباس فراهم کرد.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار