کمبود پزشک و تکمیل نشدن بیمارستان‌های نیمه تمام در استان هرمزگان به دغدغه بسیاری از مردم تبدیل شده و این وضعیت حتی باعث گلایه نمایندگان استان در مجلس و حتی استاندار هرمزگان نیز شده است.
کد خبر: ۷۹۵۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۷ 07 November 2019
به گزارش «تابناک هرمزگان»؛ به گفته کارشناسان کمبود پزشک متخصص و نبود تجهیزات درمانی  در مناطق شرقی استان حاد‌تر است و بسیاری از بیماران روستا‌های مناطقی همچون؛ جاسک، سیریک، بشاگرد و رودان مجبور هستند  در نبود پزشک متخصص برای درمان با صرف هزینه گزاف  راهی بیمارستان میناب و بندرعباس شوند. بخشی از مردم  نیز از سالیان دور چندان تمایلی به درمان در بیمارستان‌های استان نشان نمی‌دهند و برای انجام عمل‌های جراحی و حتی معاینه  راهی استان‌های همسایه بخصوص یزد می‌شوند.

دکتر فرشیدی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان درگفتگو با ندای هرمزگان می‌گوید: کمبود پزشک در استان را تکذیب نمی‌کنم، هم اکنون ۵۵ هزار دانشجوی پزشکی در کشور مشغول تحصیل هستند که آمار قابل ملاحظه‌ای است، اما این سیستم توزیع و اختصاص پزشک است که مشکل دارد وگرنه از لحاظ تعداد پزشک و دانشجوی علوم پزشکی آمار‌ها مساعد است.

چندی پیش دکتر حسن حاجی زاده رییس شورای اسلامی استان در دیدار با دکتر رضایی مدیر کل بودجه معاونت درمان وزارت بهداشت از کمبود‌های نرم افزاری و سخت افزاری وکمبود پزشک متخصص در بیمارستان‌های استان به خصوص مناطق شرقی استان گلایه کرد. دکتر حاجی زاده راهکار برون رفت از این وضعیت را اختصاص سهمیه پزشکی در کنکور سراسری ویژه مناطق محروم استآن برشمرد طرحی که به اعتقاد کارشناسان چندان توفیقی نداشت و آوردن رتبه‌های پایین کنکور به دانشگاه علوم پزشکی هم مشکلات کمبود پزشک مناطق محروم را
حل نکرد.

در همین ارتباط رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: در سال‌های گذشته حدود ۳۰ نفر از محصلین بومی استان با استفاده از سهمیه مناطق محروم در دانشگاه علوم پزشکی جذب شده و فارغ التحصیل شدند  ولی آن‌ها نیز به تعهدشان پای‌بند نبودند و بعد از مدتی فعالیت در زادگاهشان، مهاجرت کرده و در شهر‌های بزرگ مشغول طبابت شدند.

دکتر فرشیدی افزود: برخی از پزشکان غیر بومی نیز که متعهد به کار در مناطق محروم استان شده اند با خبر شدیم سر از مراکز درمانی بخش خصوصی شهر‌های بزرگ در آورده اند، اگر آن‌ها در مراکز درمان دولتی مشغول بودند می‌توانستیم بخاطر این بد عهدی با آن‌ها برخورد قانونی کنیم ولی با این شرایط نمی‌توان با آن‌ها برخورد کرد...

منبع: ندای هرمزگان - کاظم گلخنی

انتهای پیام/*
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار