رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت:با توجه به اینکه تولید ۲ دارو با مراحل GMP در مرکز رشد علوم پزشکی استان وجود دارد لذا آمادگی تولید ۲ دارو در سطح ملی را داریم.
کد خبر: ۷۹۴۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵ 06 November 2019

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه محمودرضا مرادی در شانزدهمین کنگره علوم دارویی که در هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: دانشکده داروسازی با قدمتی بیش از ۲۰۰ سال و داشتن ۲ مرکز تحقیقات علوم دارویی و داروسازی نانو و انتشار مقالات علمی در مجله های بین المللی مثل نیچر رتبه دوم دانشگاه های تیپ دو و نیز هفتم کشوری را داراست.

وی با اشاره به تولید ۲ دارو با مراحل GMP در مرکز رشد علوم پزشکی کرمانشاه گفت: توانایی تولید این دارو در سطح ملی را داریم بطوریکه بی نیاز از واردات آن ها باشیم. بطور کلی طرح ۶ دارو در مرکز رشد علوم پزشکی وجود داشته که زمینه خودکفایی را ایجاد کرده است

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ابراز داشت:میکروسکوپ الکترونی برای دانشکده خریداری شده و آزمایشگاه جامع مجازی و تحقیقات راه اندازی شده است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه متوسط مطالعه و تولید یک دارو ۱۵ سال زمانبر است خاطر نشان کرد: باتوجه به هدف قرار گرفتن دارو در تحریم ها، اهمیت تولید آن افزایش یافته است. قابل ذکر است که بیش از ۹۰ درصد داروها مصرفی در ۱۶۰ کارخانه تولید می شود‌.

مرادی افزود:در حال حاضر دردانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ۲ رشته ارشد نانوتکنولوژی و PhD فارماکولوژی تدریس و ۲ مرکز تحقیقات علوم تحقیقاتی در حوزه دارو داریم و سومین مرکز هم بزودی پذیرش خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ابراز داشت: مقالات متعددی با ایمپکت بالا در دانشکده داروسازی چاپ شده و کرمانشاه قطب غذا و داروی غرب کشور  و پذیرای آزمایشگاه مرجع منطقه است.

به گفته این مسئول ، برای این همایش۴۲۰ مقاله با موضوعات مختلف به صورت پوستر و ارائه شفاهی به دبیرخانه کنگره ارسال شده است. 

مرادی در پایان گفت:در این همایش حدود ۴۰ سخنرانی در بخش های گوناگون از جمله شیمی دارویی، فارماسیوتیکس، نانوتکنولوژی دارویی، بیوتکنولوژی دارویی،سم شناسی، فارماکولوژی، داروسازی بالینی ، ۲ پانل آموزشی با موضوع مسائل آموزشی داروسازی و فرصت های شغلی و کارآفرینی در صنعت داروسازی و چندین کارگاه آموزشی ارائه  می شود.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار