شكيب ذوالغياث شهروند بندرعباس
کد خبر: ۷۹۴۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶ 05 November 2019
چند صباحی است خبری مبنی بر صدور مجوز یونسکو برای پیوستن کلان شهر بندرعباس به شبکه شهر‌های خلاق در حوزه صنایع دستی بطور گسترده در فضای مجازی منتشر میشود.

کسب اینگونه القاب و عناوین برای شهر بندرعباس مایه مباهات و افتخار است و از این بابت باید به شهردار بندرعباس، اعضای محترم شورای شهر و تک تک شهروندان تبریک گفت: لیکن کلان شهر بندرعباس با مصائب عجیبی دست و پنجه نرم میکند که باید سریعا برای آن‌ها چاره جویی کرد.

بندرعباس تنها شهری در ایران است که حین تردد و رانندگی در شهر به کرات بوی گند و متعفن شامه انسان را می‌آزارد

تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس، خور گورسوزان و بازار ماهی فروشان از جمله نقاطی از شهر بندرعباس است که خاطر شهروندان بندرعباس را مکدر کرده، مشامشان را آزرده و نیاز جدی به رسیدگی فوری دارند.

حتی حضور یکی از اعضای شورای شهر بندرعباس در خور و قرار گرفتن ایشان با کت و شلوار در مسیر فاضلاب هم نتوانست انگیزه‌ای در مدیران عالی شهر بندرعباس برای پرداختن به موضوع ایجاد کند ورود فاضلاب شهری بطور گسترده به دریا یک معضل جدی است و محیط زیست خلیج فارس را تهدید میکند.

در بهترین مناطق شهر بندرعباس برای رسیدن به یک سطل زباله باید آشغال به دست وارد یک ماراتن شده و پس از طی نمودن مسافت طولانی محلی برای تخلیه زباله بیابید.

زمان بر بودن اجرای پروژه‌های شهری و طولانی شدن بازه زمانی اتمام پروژه ها، ضعف مضاعف حوزه مدیریت شهری را در برنامه ریزی و کنترل پروژه‌های بزرگ بار‌ها به رخ ساکنین بندرعباس کشیده.

عدم وجود المان‌های شهری در خور شأن کلان شهر بندرعباس در ورودی و خروجی‌های شهر بندرعباس علی رغم تاکیدات مکرر استاندار هرمزگان را هم باید به مسائل شهر بندرعباس اضافه نمود.

پیوستن شهر بندرعباس به شبکه شهر‌های خلاق در حوزه صنایع دستی دستاورد قابل تقدیری است، اما به نظر میرسد شهرداری بندرعباس تا دستیابی به استاندارد‌های کیفی در حوزه خدمات شهری حتی با سایر شهر‌های ایران همچون تهران، اصفهان، شیراز و یزد و .... فاصله جدی دارد...

پرداختن به این معضلات نافی تلاش‌های خوب صورت گرفته توسط شهرداری و شورا بخصوص در حوزه طراحی و نصب المان‌های شهری نیست
امیدوارم شورای شهر و شهردار پرتلاش بندرعباس برای حل این مشکلات نیز قدم جدی برداشته و کیفیت زندگی شهروندان بندرعباس را ارتقاء بخشند.

انتظار شهروندان شهر بندرعباس از هر دوره شورای شهر یک درجه ارتقاء در ارائه خدمات شهری است.

"هر شورا یک ارتقاء "حداقل کاری است که باید در هر دوره محقق شود و این کف خواسته مردم از نمایندگانشان در شورای شهر بندرعباس است.

انتهای پیام/*
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار