با نامه‌ی سازمان بازرسی هرمزگان، دو «کمیسیون‌ توافقات و جابجایی اعتبارات» که‌ «برخلاف قانون و برای دور زدن شورای شهر» در شهرداری بندرعباس تشکیل شده بودند، منحل شدند.
کد خبر: ۷۹۴۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹ 05 November 2019

فاطمه جراره رییس شورای شهر بندرعباس امروز دوشنبه ۱۳ آبان ماه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: طبق نظر این مرجع قانونی [سازمان بازرسی] تشکیل کمیسیون‌هایی تحت عناوین توافقات، جابجایی اعتبارات شهرداری و سایر موارد مشابه، در شهرداری بندرعباس غیرقانونی و غیرمنطبق با موازین و مقررات بوده است.
وی افزود: بودجه‌ی شهرداری مصوب شورا است که پس از بررسی و تصویب، برای اجرا در اختیار شهرداری قرار می گیرد. یکی از ایرادات سازمان بازرسی این مساله بود که سال گذشته در بودجه مصوب شورا انحراف ۳۳درصدی (یک‌سوم) رخ داده است.
رییس شورای شهر بندرعباس گفت: وقتی یک‌سوم بودجه جا‌به‌جا شود در واقع برنامه‌ریزی‌ها و اهداف شورا برای شهر بندرعباس تغییر می‌کند و لازمه‌ی این تغییر آوردن مجدد طرح به صحن شورا و دریافت نظر کارشناسی اعضا از جانب شهرداری بود اما این اتفاق نیفتاد و در این‌باره‌ سلیقه‌ای عمل می‌شد.
وی ابراز داشت: کمیسیون توافقات شهرداری بیشتر درباره‌ی موضوعات فردی شهروندان از جمله تراکم و شارع فروشی تصمیم‌گیری می‌کرد و مباحث عمومی شهر در آن مطرح نبود، در این کمیسیون تصمیماتی گرفته شده و مصوبات آن هم اجرایی شده است و افراد پروانه و پایان کار خود را دریافت کرده‌اند.
به گفته‌ی رییس شورای شهر، در نامه‌ سازمان بازرسی لغو کمیسیون‌ها از این به بعد بوده و اشاره‌ای به مصوبات قبلی نشده بلکه ادامه فعالیت آن‌ها در آینده غیرقانونی دانسته شده است.
جراره وجود این کمیسیون‌ها در شهرداری را خدشه به کارکرد نظارتی شورای شهر دانست و افزود: این کمیسیون‌ها از چند سال قبل تشکیل شده بودند و شورای شهر هم در جریان آن بوده است.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار