پیشرفته‌ترین دستگاه‌های کمک آموزشی در مرکز جامع مهارت‌های بالینی و فناوری‌های نوین آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نصب و راه اندازی شد.
کد خبر: ۷۹۳۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸ 03 November 2019

به گزارش تابناک رضوی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی تجهیز مرکز جامع مهارت های بالینی و فناوری های نوین آموزشی کشوری جراحی عروق در مشهد اظهار کرد: با نصب و راه اندازی این دستگاه های پیشرفته، امکان برگزاری کارگاه های آموزشی در سطح فوق تخصصی و تخصصی در این مرکز فراهم شده است.

 

دکتر محمد اعتضاد رضوی این تجهیزات را دو دستگاه سیمولاتور پیشرفته اعمال جراحی لاپاراسکوپیک، اعمال جراحی فیکو چشم پزشکی، شبیه ساز اقدامات اندوواسکولار و رباط بیمار نمای نسل ۵برشمرد.

 

به گفته وی با وجود این تجهیزات، امکان برگزاری کارگاه های عملی در سطوح تخصصی و فوق تخصصی برای گروهای مختلف مانند جراحی عمومی، زنان، طب اورژانس، چشم پزشکی و فلوشیپ های جراحی درون بینی (لاپاروسکوپیک)، اینترونشنال رادیولوژی و کاردیولوژي، نورواینترونشن، فلوشیپ های ICUو ... در این مرکز فراهم شده است که این برنامه ها به شکل مدون در حال برگزاری است.

 

وی با بیان اینکه نمونه مشابه این تجهیزات و با این کیفیت در سطح کشور وجود ندارد، بیان کرد: به همین سبب با همت اعضای هیأت علمی گروه فوق تخصصی جراحی عروق دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با حضور استاد مدعو از دانشگاه علوم پزشکی تهران، امکان بهره برداری آموزشی از این سیمولاتور جهت سیزده نفر از دستیاران فوق تخصصی جراحی عروق از شهرهای مختلف نظیر شیراز، تبریز، اهواز، ساری و... در قالب دو ایستگاه Dry Lab (آشنایی با انواع کاتترها) و کار با شبیه ساز اندوواسکولار فراهم شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار