قطعاً در روز رستاخیز کوروش کبیر از بسیاری از این افراد که به بهانه‌ی نام او به ایران عزیز ضربه می زنند و به آسیاب دشمن آب می ریزند روی بر می گرداند.
کد خبر: ۷۹۲۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰ 30 October 2019

«تابناک هرمزگان»، حسن عباسی؛ کوروش کبیر افسانه یا واقعیت مورد احترام اکثریت ایرانیان و بسیاری از غیرایرانیان است. مقبره کوروش نیز یادمانی جهانی و میراث بشری محسوب می‌گردد.
چند سالیست که گروهی فرصت طلب و ضدوطن با سوءاستفاده از نام کوروش بزرگ در هفتم آبان ماه به بهانه این روز به تخریب چهره کشور می‌پردازند و با سیاه نمایی و جوسازی سعی در بد جلوه دادن شرایط کشور و نظام اسلامی دارند.

به بهانه‌ی هفتم آبان ماه روز کوروش کبیر
این افراد که در طول سال هیچگونه عملکرد و فعالیتی برای توسعه و پیشرفت کشور خویش نداشته ، به عمد در چنین روزی به بهانه بزرگداشت کوروش در مسیر پاسارگارد به تفریح و ماشین سواری و گردش پرداخته و بعضاً با تهیه کلیپ ، فیلم ، عکس و ارسال آن به شبکه‌های معاند سعی در امنیتی نشان دادن این روز ، کوروش بزرگ و به نحوی موذیانه سعی در قرار دادن کوروش و تاریخ قبل از اسلام ایران در مقابل تاریخ بعد از پذیرش اسلام در ایران می‌نمایند تا به زعم خویش، به مردم القاء کنند که نظام اسلامی با کوروش و تاریخ قبل از اسلام ایران مشکل داشته و آنها را سراسر مردود می‌داند.
بایستی به این افراد بی‌سواد و کم‌مطالعه گوشزد کرد که علامه طباطبایی در تفسیر بزرگ المیزان به بزرگی از کوروش نام برده و منظور از ذوالقرنین را همان کوروش بزرگ دانسته‌اند.
در طول سال هم به دلایل مختلف و در آیینهای مختلف رسومات ایران قبل از پذیرش اسلام مورد ستایش و تجلیل و تمجید قرار می‌گیرد .
قبل از پذیرش اسلام و پس از پذیرش اسلام آداب و سُنن خوب ، پسندیده و یا به عکس بد و مذموم وجود داشته که باید سعی در حفظ آداب و شعائر خوب و زُدودن آداب بد صرف نظر از زمان رواج آنها از نظر تاریخی باشیم.
به عنوان مثال مراسم جشن و شادی در شب چهارشنبه آخر سال موسوم به چهارشنبه سوری اگر همراه با نا امنی ، سوزاندن مردم ، ایجاد سر و صدا ، آتش سوزی و آلودگی هوا و ایجاد آلودگی صوتی باشد ، صد البته که مذموم و ناپسند است و باید از برگزاری چنین مراسم خطرناکی جلوگیری شود.
در غیر این صورت کسی مخالفتی با چنین مراسمی ندارد تا در آخر سال دوستان و آشنایان دور هم جمع شوند و گره‌ای از کار هم بگشایند و با آرامش به شادی و تفریح بپردازند.
اگر در آخر سال به جای آتش زدن خود و دیگران، به جای چند برابر کردن قیمت اجناس و مواد غذایی، به جای انبار کردن میوه و آجیل ، دست فقرا و مستمندان را گرفتیم و کمک کردیم و شب عید لبخند به لب دوست و همسایه آوردیم و در طول سال از نیازمندان و مستحقان غافل نشدیم به ایرانی بودن خود به مسلمان بودن خویش و به داشتن کوروش کبیر افتخار کنیم ، در غیر این صورت در هفتم آبان ماه رفتن به پاسارگارد و تهیه فیلم و عکس برای شبکه‌های معاند چیزی جز تخریب چهره ایران عزیز و کوروش بزرگ به همراه نخواهد داشت و چنین افرادی خائن به وطن و تاریخ ایران قبل و بعد از اسلام بوده و هدفی جز سیاه‌نمایی ندارند.
این حضرات می‌توانند در طول سال هر چند بار که بخواهند به پاسارگارد و تخت جمشید و نقش رستم و ... بروند و با ترویج توریسم در این نواحی به رونق اقتصادی مردم منطقه و زنده نگه داشتن این مکانها کمک کنند ولی اغلب این افراد پول و امکاناتشان را در طول سال خرج سفر به کشورهای دیگر می‌کنند و در هفتم آبان ماه به عمد و از سرِ عناد و کینه با کشور خود یک دفعه کوروش دوست می‌شوند و رگِ ملّی گرایی از آنها بیرون می زند.
طرفدار کوروش و ایران عزیز کسی است که با رفتار و عملکردش سعی در پیشرفت و تعالی کشور خود دارد، از کارش نمی‌دزد، سیاه نمایی نمی‌کند، از کشورش ارز و پول خارج نمی‌کند و به وطنش ، قوانینش احترام می گذارد و اگر کم و کاستی هم در بعضی زمینه ها باشد که حتماً هم هست و باید هم باشد از راهش و به طور درست برای اصلاح آن قدم بر می‌دارد.
قطعاً در روز رستاخیز کوروش کبیر از بسیاری از این افراد که به بهانه‌ی نام او به ایران عزیز ضربه می زنند و به آسیاب دشمن آب می ریزند روی بر می گرداند.
در خاتمه به این حضرات این کلام مبارک امام حسین(ع) را گوشزد کنیم که «اگر دیندار نیستید لااقل آزاده باشید» و بیش از این موجب سر افکندگی ایران و ایرانی نباشید.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار