مدیرعامل خانه مطبوعات استان اردبیل گفت: پیرو برخی فعالیتهای غیرمجاز و اخطار نهادهای مسئول، رفتار انتخاباتی نشریات این استان رصد می‌شود.
کد خبر: ۷۹۲۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۹ 27 October 2019
 به گزارش تابناک اردبیل، علی نورعلی‌پور در جمع خبرنگار اظهار داشت: مطابق قوانین بازه زمانی تبلیغ نامزدهای انتخابی مشخص شده است و قبل از آن هر گونه تبلیغ، معرفی و یا انعکاس نظرات نامزدهای انتخاباتی ممنوع است.

وی تصریح کرد: مطابق ماده 56 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، فعالیت تبلیغات انتخاباتی نامزدهای نمایندگی هشت روز قبل از روز اخذ رای مرحله اول و دوم آغاز و تا بیست و چهار ساعت پیش از اخذ رای ادامه دارد و انجام هر گونه فعالیت تبلیغاتی به غیر از تاریخ اعلام شده برای نامزدها ممنوع بوده و جرم محسوب می‌شود.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان اظهار کرد: تبلیغ زودهنگام در کانال‌های مجازی و نشریات مکتوب مطابق قانون ذکر شده تخلف بوده و انتظار می‌رود مطبوعات مطابق قوانین رفتار کنند.

نورعلی‌پور با بیان اینکه برخی نامزدهای انتخاباتی ممکن است به این اصل قانونی بی‌توجه باشند، افزود: انتظار می‌رود مطبوعات با توجه به رسالت و مسئولیت خطیری که دارند در تنویر افکار عمومی و ترویج رفتارهای قانونی انتخاباتی اهتمام داشته باشند.

وی اظهار کرد: در تمامی انتخابات‌های برگزار شده سطح استان، مطبوعات و رسانه‌ها مشارکت قابل توجهی داشته‌اند و در انتخابات پیش‌رو نیز بی‌شک مشارکت به شکل مطلوب تجربه می‌شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار