چرا امروز ، عملکرد نمایندگان را بررسی می‌کنیم؛
کد خبر: ۷۹۱۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳ 23 October 2019

تابناک هرمزگان، محسن درستکار؛ مردم صرفاً به «عملگرایی» نمایندگان و کاندیداها نگاه می‌کنند نه میزان... بی شک هر مسئولی که قبول مسئولیتی ، «انتخابی یا انتسابی» کند می‌طلبد که خود را در هر زمان و مکان آماده پاسخگویی به مردم و «تجزیه و تحلیل» شدن عملکردش در آن حوزه بداند ، ولی تعیین و تشخیص زمان بررسی کردن عملکرد هر مسئولی ، بر نظر و صواب‌دید مردم یا همان «مطالبه‌گران مردمی» استوار است و بس.. هر چند که در حوزه مطالبه‌گری حد و مرزی در این رابطه تعیین نگردیده است ، ولی می‌طلبد که مطالبه‌گران عزیز «نحوه» ، «شدت و حدت» و «زمان» مطالبه‌گری خود را براساس نوع مسئولیت مورد مطالبه‌گری واقع شده ، به گونه‌ای تنظیم نمایند تا شاهد حداقل تأثیرات منفی و تأثیرات حاشیه‌ای رسالت مطالبه‌گری بر جایگاه و مسئولین مستقر در آن جایگاه‌های خدمت‌رسانی به مردم باشیم.
لذا می‌طبد براساس نوع مسئولیت ، مسئولی را روزانه یا هفتگی یا ماهانه یا سالانه یا هر چند سال یک‌بار یا فقط در اواخر دوره آن مسئولیت یا با تلفیقی از این راهکارها مورد بازخواست و سؤال قرار داد ، که صد البته تعیین هر یک از زمانبندی‌های فوق در مورد هر یک از مسئولیتها ، آزاد و اختیاری و براساس دیدگاه و اهداف هر یک از مطالبه‌گران می‌تواند متغیر باشد.
اما اگر بخواهیم دلایل بررسی عملکرد نمایندگان مجلس یا علت «شدت و حدت» پیدا نمودن این بازخواستها توسط مطالبه‌گران استان در این ماه‌های پایانی مسئولیت‌شان را بدانیم ، شاید به تعداد مطالبه‌گران و منتقدان شاهد ارائه دلیل و هدف باشیم که هر یک در جایگاه خود و نیت لوای آن قابل احترام بوده و هست..
بر این اساس؛ حقیر سراپا تقصیر نیز چون بی‌شمار عزیزان دیگر و در رکاب آنها ، در راستای پرسشگری از هر یک از مسئولین ، برنامه‌ی خاص و اهدافی مشخص تعیین کرده‌ام که هر از چندگاهی به مذاق جمعی خوش می‌آید و جمعی دیگر ناخوش میکند ، امید که بیان همین یک دلیل حقیر ، رفع شک و شبهاتی باشد بر بی‌شمار اتهاماتی که روزانه به نوعی حواله هر یک از مطالبه‌گران استان می‌شود:
حقیر هم اگر به مثابه بسیاری دیگر ، حدود چهارسال در برابر بسیاری از اما و اگرهای پیرامون نمایندگان فعلی تقریباً سکوت کرده‌ام دلیل بر ندیدن ضعف و نقص‌های بسیار و نداشتن مستندات موثق در این رابطه نبوده و نیست ، بلکه سکوتم صرفاً بدین خاطر بوده و هست که مورد بازخواست دائم قرار دادن نمایندگان و افشاء و علم نمودن روزانه خطا و اشتباه‌های محرز آنها در طول دوران مسئولیت‌شان ، جز ضعیف‌تر شدن بیش از این برخی از آنها و در نهایت متضرر شدن مردم نتیجه‌ای بدنبال نخواهد داشت ، چراکه «نمایندگان ضعیف! بهترین هدیه برای مسئولین استانی و کشوری هستند برای فرار از مسئولیت و پاسخگویی اشان! در برابر معضلات استان»
اما در این چندماه اندک مانده به پایان دوران مسئولیت‌شان که تبعات افشاء نمودنها و زیر ذره‌بین بردن‌ها برای مردم و استان کمتر است و می‌تواند به انتخاب مجدد یا انتخاب افراد توانمند جدید توسط مردم منجر گردد ، می‌طبد مردم و مطالبه‌گران مردمی اطلاعی از قول و وعده‌ها و کارهای عملی شده (نه حرفی) نمایندگان خود در مجلس پیدا نموده و هم بخاطر عملکردهای خوب نمایندگان آنها را مورد تشویق و به جهت اعمال بدشان مورد نکوهش قرار دهند ، تا این موضوع آویزه گوش آنها و سایر کاندیداهای جدید گردد که با وجود این همه مطالبه‌گر جوان همیشه در صحنه استان ، دوران بزن در رو و فریب دادن مردم با «هایی و هوویی» یا کلاس و پرستیژ گذاشتن و نام‌های دهن‌پرکن بر خود گذاشتن به پایان رسیده است و مردم صرفاً به «عملگرایی» نمایندگان و کاندیداها نگاه می‌کنند نه میزان حرف زدن‌ها و جوان و پیر یا خوش تیپ و سیما بودن آنها! من الله توفیق برای همه آنها !

انتهای پیام/*

برچسب ها: نمایندگان مجلس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار