میزان هزینه‌ای که یک کاندیدا برای ورود به مجلس خرج می‌کند هم باید معقول و منابع آن شفاف‌سازی شده باشد. در غیر این صورت پس از ورود به مجلس به جای پاسخگویی به ملّت باید پاسخگوی اسپانسرها و افرادی باشند که پول تبلیغات آنها را پرداخت کرده اند.
کد خبر: ۷۸۹۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷ 19 October 2019

به گزارش «تابناک هرمزگان»؛ انتخابات مجلس شورای اسلامی در پیش است، مجلس به فرموده ی امام راحل(ره) عصاره‌ی فضائل ملّت است.
برای آنکه بتوان بهترینها را به مجلس فرستاد علاوه بر هوشیاری و آگاهی انتخاب کنندگان باید قوانین و، ساز و کار تبلیغات کاندیداها به گونه‌ای باشد که از امکانات و موقعیّت‌های یکسان برای تبلیغات برخوردار باشند.

ضرورت شفاف‌سازی منابع مالی کاندیداهای انتخابات مجلس

اینگونه نباشد که هر کس پول بیشتری خرج کرد «آش» بیشتری هم بخورد و از شانس بیشتری برای ورود به بهارستان به دلیل خرج کردن بیشتر برخوردار باشد زیرا قطعاً معیار نمایندگی مجلس شورای اسلامی شایستگی‌ست و نه پولداری ، ساز و کار تبلیغات باید به گونه‌ای باشد که کاندیداها برای جمع‌آوری رأی به تبیین و توضیح برنامه‌ها و عملکرد خود در گذشته و آینده بپردازند نه آینکه با برپا کردن میتینگهای خیابانی و دادن کارت شارژ ، «شام و نهار» برای خود رأی جمع کنند.
میزان هزینه‌ای که یک کاندیدا برای ورود به مجلس خرج می‌کند هم باید معقول و منابع آن شفاف‌سازی شده باشد. در غیر این صورت پس از ورود به مجلس به جای پاسخگویی به ملّت باید پاسخگوی اسپانسرها و افرادی باشند که پول تبلیغات آنها را پرداخت کرده‌اند.
بایستی از چاپ عکس و پوستر ممانعت به عمل آید زیرا چاپ عکس و پوستر در حجم بسیار زیاد علاوه بر هدر دادن کاغذ فراوان که به معنی تخریب جنگلها و درختان است موجب کثیفی و زشت شدن معابر ، خیابانها و کوچه ها می گردد.
عطر آن است که ببوید نه آنکه عطار بگوید؛ چاپ عکس و پوستر در حالت‌های فانتزی و رویایی را کاندیداهای محترم برای شب عروسی خود نگه دارند.
مردم میخواهند نماینده به مجلس بفرستند نه داماد و مانکن؛ پس شایسته است میزان مشخّص و یکسانی از تبلیغات شهری برای کاندیداها تعریف گردد و عدول از آن به مثابه تقلّب انتخاباتی پیگیری شود.
به عنوان مثال تعداد مشخّصی عکس و پوستر از هر کاندیدا چاپ و در مکان‌های معین تعیین شده‌ای نصب گردد. یکی از بهترین روشها برای شناساندن افراد شایسته و لایق ، برگزاری مناظره‌های تبلیغاتی بین کاندیداها در شبکه‌های استانی صدا و سیما و برگزاری جلسات بحث و مناظره در آمفی تأئترها و سالنهای همایش دانشگاه‌ها است.
در چنین مناظره‌ها و بحثهایی است که عیار واقعی افراد مشخّص می‌گردد و می‌توان به میزان شایستگی افراد پی برد. دوره‌ی ورود به مجلس با پوستر و عکس و دادن «شام و نهار» و خرید کارت شارژ گذشته است.
دوره‌ی بر گذاری میتینگ‌های خیابانی و «کارناوالهای رقص و پایکوبی» و استفاده از عروسک‌ها و دلقک‌های تبلیغاتی و باب اسفنجی ، پلنگ صورتی و ... گذشته است.
قطعاً نماینده‌ای که برای ورود به بهارستان چندین برابر کلّ حقوق دوره چهار رساله نمایندگی خویش را خرج پوستر و عکس و دادن شام و نهار می‌کند هدفش خدمت به مردم و کشور نیست، چنین فردی یا جنون قدرت و شهرت دارد و یا می‌خواهد از نمایندگی مجلس توبره‌ای برای مال اندوزی و رانت‌خواری فراهم نماید پس باید تبلیغات به گونه‌ای باشد که باطن افراد و نه ظاهر آنها به مردم شناسانده شود و اگر غیر از این باشد ایراد از دستگاه نظارتی است.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار