استاندار فارس گفت: نوید می دهم که کارخانه کاغذسازی تا سه ماه آینده با محصول مطلوب به بهره برداری می رسد و بیش از یک سوم کاغذ مورد نیاز کشور را برطرف می سازد.
کد خبر: ۷۸۷۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱ 11 October 2019

عنایت الله رحیمی شامگاه پنجشنبه در جمع هنرمندان، فرهنگ وران، اهالی رسانه و روسای انجمن های فرهنگی و هنری استان فارس که با حضور عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: آینده سازان این سرزمین به دست مسیحایی هنرمندان و فرهنگوران تربیت خواهند شد و الزامات و ملزومات آن باید فراهم شود که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند در این زمینه موثر باشد.

وی با بیان اینکه پندها و اندرزها و درخواست ها در لفافه ای از هنر مطرح شد، افزود: یقین دارم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه توجه خاصی به فارس و شهر شیراز دارد.

استاندار فارس با بیان اینکه در این نشست در زمینه مطبوعات نکاتی که مطرح شد و همچنین آنچه در نشر می رود، نوید می دهم که کارخانه کاغذسازی تا سه ماه آینده با محصول مطلوب به بهره برداری می رسد و بیش از یک سوم کاغذ مورد نیاز کشور را برطرف می سازد.

رحیمی با بیان اینکه فارس از زمینه های مناسبی برخوردار است و در ترقی رشته هنری بیش از پیش با شعر و ادب دارای جایگاه و پایگاه بوده است، گفت: بزرگداشت حافظ به عنوان شاعر شهیر ایرانی شیرازی و فخر همه فارسی زبانان است که قطعا توجه به این هم می تواند داشته های فرهنگی ما را بیش از پیش کند.

وی با بیان اینکه کوچ هنرمندان نامطلوب است، اظهار کرد: امکانات زیرساختی استان با توجه به گذشته و داشته های آن و وجود هنرمندان در مقایسه با جاهای دیگر کم می دانیم و باید تلاش مضاعفی داشته باشیم تا این کمبودها کاهش یابد.

استاندار فارس در عین حال گفت: درخصوص تالار مرکزی شهر باید تلاش مضاعفی کنیم و در مورد حمایت از هنرمندان در فارس حمایت می کنیم.

وی اضافه کرد: در مورد نمایشگاه کتاب از پیشنهادها استفبال می کنیم و کشورهای همسایه را مورد نظر قرار می دهیم که جشنواره هایی را داشته باشیم و درخواست هایی از سوی کشور عمان و قطر در زمینه فرهنگی و دیپلماسی هنر داریم.

استاندار فارس همچنین، اعلام کرد: در مورد بیمه اصحاب فرهنگ و هنر کمک می کنیم که استفاده لازم را از این مورد داشته باشیم.

وی با این حال ادامه داد: قطعا آثار کالبدی معماری و مجسمه سازی مورد توجه می تواند قرار گیرد.  

رحیمی با گلایه از اینکه یک المان شهید به عنوان یک نشانه در شیراز وجود ندارد، افزود: در شیراز علیرغم ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید، تاکنون به این نپرداختیم و به عنوان یک نشانه شهری به آن نیاز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار