کد خبر: ۷۸۷۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰ 11 October 2019

(نگاه به زیارت عاشورا ازمنظر عمق بخشی)

منبر محرم، هیئت علمی و مجازی رسانه:

اختصاصی رسانه پای کار یک:

بنادارم نگاه به زیارت عاشورا ازمنظر عمق بخشی درقالب تبیین جنگ نرم و رابطه آن با جنگ سخت، پژوهش محور فیش نویسی داشته باشم.

مطالب فیش نویسی شده قابلیت بازانتشاردارد و همکاران درصورت تمایل می توانند از محتوای ارائه شده در رسانه خود، استفاده کنند.خوشحال میشوم همکاران بنده را از نقطه نظرات خود بهره مند گردانند.

مقدمه اول؛ شیوه ها و ابزار های گفتمان های دینی :

بنادارم عمق بخشی فرهنگی را با نگاه به محرم، زیارت عاشورا پژوهش محور فیش نویسی داشته باشم.
مطالب کاملا علمی و مستند خواهد بود.خوشحال میشوم همکاران بنده را از نقطه نظرات خود بهره مند گردانند.

اساسی ترین مسئله پس از تولید اندیشه و معرفت و تبیین چیستی آن، چگونگی رساندن اندیشه ومعرفت مورد نظر به جامعه هدف و تبدیلش به باور و رفتار عمومی است.که دراسلام از آن به بلاغ مبین تعبیر می شود.

به فرایند برنامه ریزی شده وهدفمندی که یک مفهوم، معرفت و اندیشه را به مخاطبان انتقال می دهد ودربین آنان فراگیر می کند که سبب فضای فکری به وجود آمده، همه درآن فضا فکر می کنند و می اندیشند، گفتمان سازی نامند.

وقتی مخاطبان پیرامون آن با یکدیگر سخن می گویند وتبادل گفتار ومعنا می کنند، به آن معتقدمی شوند وبراساس آن رفتار می کنند وسبب تولید وتوسعه دانش ها می شوند، گفتمان سازی می گویند.

براین اساس، گفتمان سازی حلقه گم شده مدیریت فکری و فرهنگی به شمار می رود و جایگاهی رفیع درتمدن سازی اسلامی دارد ومهم ترین بخش طراحی برای یک نهاد است.

آنچه درفرایند گفتمان سازی به عنوان یک نگرش تربیتی محیطی اهمیت بسزایی دارد، شیوه هاوابزار هایی است که به کارگرفته خواهد شد.

به کارگیری شیوه ها و ابزارهای مناسب ومتناسب برای گفتمان سازی، موجب شکل گیری درست گفتمان واستفاده بهینه ازآن می شود.

دین اسلام با توجه به مبانی معرفت شناسی وهستی شناسی ویژه ای که دارد ، کاملترین اندیشه ها، معرفت ها وهدف ها را به بشر نشان داده است ودرتبدیل آن اندیشه ها به باور عمومی که سبب رفتار عمومی می شود، بهترین ودقیق ترین شیوه ها وابزار ها را ارائه می دهد.ودراین مسیر هر شیوه وابزاری را برنمی تابد.

فیش نویسی نخست، شیوه هاو ابزار های کمک کننده درتمدن سازی اسلامی با رویکرد عمق بخشی انقلاب اسلامی.
منظور بنده از طرح منبر رسانه در ماه محرم، نقش آفرینی و تقویت امید به آینده درزندگی مردم و همکاران واعضا رسانه ی پای کار و تمرین تولید محتوی تخصصی می باشد.
مکتب اسلام کوشیده است، تلاش وسرزندگی جوامع اسلامی ومسلمانان را تقویت کند وآن ها را در هرزمان پویا و پایدار نگه دارد.

مرتضی پیروی منش
مدیرمسئول هفته نامه اجتماعی فرهنگی محور
انتهای پیام/*

برچسب ها: مرتضی پیروی منش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار