اختصاصی رسانه پای کار4؛
کد خبر: ۷۸۷۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹ 11 October 2019

منبر چهارم؛ شیوه ها و ابزار های گفتمان های دینی :

پنجم : گفتمان دشمن شناسی:
یکی از شناخت های ضروری وتعیین کننده درزندگی که با سعادت انسان نیز ارتباط مستقیم دارد، دشمن شناسی است. دشمن مخالف رشد ، کمال وسعادت انسان است وازراه های گوناگون دشمنی خود را ابراز می کند.

ششم:گفتمان مقاومت:
نقاومت از اصول اولیه زندگی بشر است که انسان بدون بهره مندی از آن، هرگز قادر به زندگی نخواهد بود.قرآن کریم آن را واجب شرعی وضرورت بشری می داند، که فقدان آن ، سبب فساد درزمین خواهد شد.پایداری به شکل های گوناگون درجامعه ظاهر می شود وهرکس در برابر رویداد های مختلف به گونه ای از خود دفاع می کند.

هفتم: گفتمان معاد باوری:
معاد از نظر اهمیت ، پس از توحید ، مهم ترین اصل دین اسلام است.هدف همه پیامبران این بود که مردم به دو حقیقت مومن ومعتقد شوند:ایمان به خدا ومبدا هستی وایمان به معاد وآخرت .

هشتم: گفتمان عدالت :
ازجمله گفتمان هایی که هم زمان با ظهور اسلام درمیان مردم شکل گرفت وعمومیت یافت، گفتمان عدالت و عدالت ورزی وعدالت خواهی بود.
عدالت درلغت به معانی گوناگونی همچون دادگری کردن، مقابل جور وستم، سهم ونصیب ،مساوات وتقسیم به مساوی، میانه روی واجتناب از افراط وتفریط واستقامت برطریق حق آمده است.

نهم: گفتمان نهضت علمی(علم آموزی):
واژه علم ، معرفت، شناخت ومشتقات آن بیش از 780مرتبه درقرآن کریم آمده است.خداوند متعال بارها انسان را به اندیشیدن وعلم آموزی فراخوانده است.
واژه علم درلغت نقیض جهل است وبه دانش، شناخت، اظهار کردن، احاطه داشتن، روشن ساختن، درک کردن وبه حقیقت چیزی رسیدن معنا شده است.

فیش نویسی چهارم،
شیوه هاوابزار های کمک کننده درتمدن سازی اسلامی با رویکرد عمق بخشی به فرهنگ با نگاه به زیارت عاشورا .

مرتضی پیروی منش
انتهای پیام/*

برچسب ها: مرتضی پیروی منش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار