کد خبر: ۷۸۷۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵ 11 October 2019

تابناک هرمزگان، بهنام کهوری؛ از آنجایی که مطابق قانون مهمترین وظیفه نمایندگان مجلس قانونگذاری و نظارت است و مهمترین قانونی که به صورت سالانه در مجلس تصویب می‌شود قانون بودجه کشور می‌باشد. پس در یک چنین فضایی نمایندگان مجلس باید نسبت به علم اقتصاد آگاهی لازم را داشته باشند.
در شرایط کنونی کشور مهمترین مسئله کشور اقتصاد است و بودجه دولت هم تأثیر مهمی بر رکود و یا رونق اقتصادی کشور دارد و باید با دقت و هوشمندی به تصویب برسد.

یک سئوال اساسی که کاندیداهای انتخابات مجلس باید پاسخ دهند؟
  

منابع درآمدی دولت در ایران از سه طریق فروش نفت، مالیات و فروش دارایی‌های سرمایه‌ای و درآمد حاصل از سود شرکت‌های دولتی تأمین می‌شود.
در طرف دیگر هم بخش هزینه‌های دولتی است که شامل هزینه‌های جاری و هزینه‌های عمرانی است، لذا با توجه به اینکه دولت سالیانه حقوق پرسنل خود را متناسب با تورم افزایش می‌دهد و به تبع آن هزینه‌های دولت بالا می‌رود و با توجه به کاهش فروش نفت درآمد دولت کاهش پیدا کرده است.
لذا از شما عزیزان به عنوان کسانی که خود را برای تکیه زدن بر کرسی سبز مجلس و نمایندگی مردم «اصلح» می‌دانید سئوال می‌کنم پیشنهاد شما برای قانون بودجه و ایجاد تعادل در بودجه کشور چیست؟

آیا دولت باید میزان مالیات‌ها را افزایش دهد؟

آیا باید از طریق افزایش قیمت حامل‌های انرژی و حذف یارانه‌ها اقدام کرده و کسری بودجه خود را جبران کند؟

آیا باید سیاست صرفه‌جویی را در پیش گرفته و از افزایش حقوق کارکنان خودداری کند؟

یا اگر شما به عنوان نماینده احتمالی مجلس راهکار دیگری دارید بیان بفرمایید.
انتهای پیام/*


 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
براهیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
سلام جناب آقای کهوری عزیز از مقالات راهگشا وطرح سوال ومطالبه خواهی تون صمیمانه سپاسگزارم اما بزرگواران فعلا تا زمان انتخابات رفته اند گل بچینند اجازه بفرمایید برای بار آخر تا اسفند ماه بله را بدهند یا به آن فکر کنند قبل از حضرتعالی دکتر کامرانی چهره فرهیخته هرمزگان واینجانب ودهها متفکر دردمند دیارم سوالات مهمی را رسانه آیی و مطرح فرمودند وکما کان همه منتظر پاسخگویی هستند از صبر همه پرسشگران بزرگوار که ایوب وار صبر می فرمایند ویعقوب گونه چشم انتظار جوابی مانده اند متشکرم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار