کارشناس مسئول جهادکشاورزی فارس با اشاره به آغاز برداشت انار از باغ‌ های استان، گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۲۰۵ هزار تن انار در فارس برداشت شود.
کد خبر: ۷۸۷۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱ 10 October 2019


تابناک فارس به نقل از فارس:غلامرضا ملاشفیعی سطح زیر کشت انار در استان فارس را ۲۲ هزار و ۷۰۰ هکتار اعلام کرد و اظهار داشت: پیش بینی می‌شود امسال ۲۰۵ هزار تن انار در فارس برداشت شود.

وی با اشاره به برداشت این محصول از اوایل شهریور تا اوایل آذرماه، گفت: استان فارس از نظر سطح زیر کشت انار رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

ملاشفیعی با اشاره به برداشت ارقام محصول انار، بیان کرد: کار برداشت ارقام زودرس از اوایل شهریور تا اوایل مهر، رقم میان رس از هفتم مهرماه تا ۴ مهرماه و ارقام دیررس از اوایل آبان تا آذر ماه انجام می‌شود.

کارشناس مسئول جهادکشاورزی فارس با یادآوری تولید ارقام مختلف انار در شهرستان‌های استان، اظهار کرد: بهترین نوع انار، رباب، شیرین شهوار، حسین آقایی و فاروق است.

وی تصریح کرد: علاوه بر تامین نیاز انار استان، این محصول به سایر استان‌ها و کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود، اما امسال باتوجه به شرایط تحریم‌ها، شاهد کاهش صادرات این محصول بوده‌ایم.

ملاشفیعی با اشاره به فعالیت ۳ صنایع فرآوری در استان فارس، گفت: بخشی از انار نیز برای فرآوری به صنایع مزرعه سبز در شهرستان نی‌ریز با ظرفیت ۲ هزار تن فرآورده انار، شرکت عصر انار در منطقه قطرویه نی‌ریز ظرفیت ۳۰ تا ۵۰ تن انار و رب انار در روز و شرکت مروارید سبز در ارسنجان ۷۰۰ تن رب انار و آب انار در سال را دارند، ارسال می‌‌شود.

کارشناس مسئول جهادکشاورزی فارس با تاکید بر اینکه ۸۵ درصد انار استان بصورت محصول سالم تولید می‌شود، افزود: کمبود آفات، طمع ملس و خوش رنگی دانه، هسته ریز و پوست از ویژگی‌های بارز انار این استان است.

به گزارش فارس، انار میوه‌‌ای سرشار از خاصیت‌ های دارویی است، این میوه از بروز سکته‌ های قلبی و عروقی جلوگیری می‌‌کند. هسته‌‌های ریز انار نیز سرشار از فیبر است که نقش موثری در کاهش قند خون و چربی دارد.

دانه‌های ریز انار به عملکرد بهتر دستگاه گوارش و معده و روده کمک کرده و در کاهش وزن نیز اثرگذار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار