معاون اول قوه قضاییه گفت: فساد امروز در کشور جمهوری اسلامی ایران، سیستماتیک نیست اما هست. کم آن هم زیاد است و باید با آن برخورد شود.
کد خبر: ۷۸۷۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳ 10 October 2019

اژه‌ای: فساد در جمهوری اسلامی سیستماتیک نیست

 

معاون اول قوه قضاییه گفت: فساد امروز در کشور جمهوری اسلامی ایران، سیستماتیک نیست اما هست. کم آن هم زیاد است و باید با آن برخورد شود.

 

محسنی اژه‌ای در جلسه عمومی شورای عالی استان ها: 

* به عنوان مدیران این نظام هیچ فسادی از ما پذیرفته شدنی نیست، باید خودمان را بسنجیم حتی کم آن هم زیاد است.

* این طور نیست که تبلیغ می شود که همه فاسد هستند؛ این موضوع ظلم به مدیران است، فساد در ایران سیستماتیک نیست اما هست و کم آن هم زیاد است.

* باید با آن برخورد شود تا جایی که هر دستگاه خودش از ابتدا با فساد برخورد کند و نگذارد به دستگاه های دیگر برسد.

* باید با فساد مبارزه کنیم؛ اینکه چقدر پرونده در این خصوص تشکیل شده است و چه مقدار محکوم قطعی شده اند، در نظر داریم.

* شوراها جایگاه بسیار مهمی در قانون اساسی دارند و این میزان توجه ای که در قانون اساسی به آنها شده است، ما به آنها نداشته ایم.

* وقتی در مقطعی از زمان در تهران شایعه شده بود که در تهران اگر پول بدهید، می توانید حتی در میدان ولیعصر برج بسازید یعنی هر چی می خواهی می توانی بسازی، اما اگر رعایت اصول حفاظت محیط زیست و آسایش مردم تحت شعاع پول درآوردن شد، دیگر این آسیب است و آسیب می رساند.

* بعضی از قوانین مربوط به شهرداری ها و شوراها مربوط به سال های خیلی گذشته و متناسب با زمان خودش وضع شده بود. در مورد این قوانین ضعف ها و خلاء هایی هست که نیاز است آنها رفع شوند اما به هر حال قانون در هر زمان و در هر جایی التزام آور است.

* (با اشاره به این که اختلاف در هر سطحی و در هر جایی که باشد و اگر بین مسئولان یا مردم باشد، بد است و لطمه می‌زند): در بعضی وقت ها اختلافات شوراها بالا گرفت و حتی رسانه ای شد، اما در دوره اخیر چیزی شنیده نشده است؛‌ بنابراین باید مراقب بود که دوباره تکرار نشود.

منبع: ايرنا
برچسب ها: فساد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار