معاون پرستاری وزارت بهداشت:
معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعرفه‌های طرح پرستاری و مراقبت در منزل بازنگری شد، اما فقط ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرد.
کد خبر: ۷۸۷۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴ 09 October 2019

به گزارش «تابناک» هرمزگان، مریم حضرتی در گفت‌وگو با ایرنا درباره تعرفه‌های طرح پرستاری و مراقبت در منزل افزود: البته تعرفه‌های طرح پرستاری و مراقبت در منزل از ابتدا خیلی کم در نظر گرفته شده بود و با افزایش ۱۰ درصدی، با توجه به تورم، خیلی تعرفه‌های مناسبی نیست.

وی ادامه داد: امیدواریم در سال آینده بتوانیم تعرفههای این طرح را بیشتر اصلاح کنیم.

حضرتی بیان کرد: در حال حاضر طرح پرستاری و مراقبت در منزل با همکاری سازمان بیمه سلامت در ۴ استان در حال اجرا است و باید سازمان بیمه سلامت نتایج و گزارش های لازم را از اجرای آزمایشی طرح ارائه کند.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: آنچه برای ما اهمیت دارد، استانداردهای مراقبت در منزل است که این استانداردها توسط کارگروه های تخصصی معاونت پرستاری که شامل تیمی از پزشکان، پرستاران، نماینده بیمه و همه گروه های است، احصا و به شورای عالی بیمه سلامت ابلاغ خواهد شد و پس از تصویب، طرح ملی مراقبت در منزل اعلام می شود.

حضرتی گفت: تلاش ما این است که طرح ملی پرستاری و مراقبت در منزل حداکثر تا پایان سال جاری در کل کشور اجرایی شود.

حیدر علی عابدی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز پیش از این درباره این طرح به خبرنگار سلامت ایرنا گفته بود: طرح پرستاری و مراقبت در منزل یک نوع سرمایه گذاری است. اگر سازمان‌های بیمه گر و به خصوص سازمان بیمه سلامت از این طرح استقبال کنند، شاید در دو سال ابتدایی هزینه‌های بیمه بالا برود، اما در بلندمدت منجر به صرفه جویی و کاهش هزینه های سلامت می‌شود.

این نماینده مجلس اظهار داشت: اگر پرستاری و مراقبت‌های در منزل سازمان یافته شود و پزشک آی سی یو مطمئن شود که مراقبت جامع و علمی پرستاری در منزل وجود دارد و ارائه می‌شود، بیمار را بیهوده در بیمارستان نگهداری نمی‌کند و وظیفه مراقبت از بیمار در منزل بر عهده پرستاران قرار می‌گیرد. هزینه‌هایی که برای بیمار در آی سی یو و سی سی یو بیمارستان‌ها ایجاد می‌شود، با طرح پرستاری و مراقبت در منزل کاهش یافته و منابع سلامت مدیریت خواهد شد.

مهدی خاکیان، کارشناس دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت نیز پیش از این درباره طرح پرستاری و مراقبت در منزل که توسط معاونت پرستاری و با همکاری سازمان بیمه سلامت در حال اجراست گفته بود: این طرح تاکنون در استان‌های یزد، کرمان، اردبیل و همدان و برای ۲ گروه از بیماران بستری در آی‌ سی یو و بیماران نارسایی احتقاقی قلب به صورت آزمایشی اجرا شده است.

خاکیان ادامه داد: در سال ۹۷ در راستای برنامه عملیاتی سازمان بیمه سلامت مبنی بر خرید خدمات پرستاری در منزل و موافقت هیات مدیره سازمان با طرح پیشنهادی وزارت بهداشت، تدوین برنامه اجرایی، بسته خدمتی، تعرفه و فرانشیز خدمات و فرمت قرارداد با مراکز ارائه خدمات پرستاری در منزل برای ۵ گروه بیماران بستری در آی‌ سی‌ یو، بیماری‌های نارسایی احتقانی قلب، سرطان، ایکتر نوزادی و سکته مغزی با همکاری معاونت پرستاری وزارت بهداشت در دستورکار قرار گرفت.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار