قربانی گفت: تعدادی از اهالی روستای چنارمحمودی آلوده به ویروس HIV شده اند و این مساله شاید در مناطق دیگر کشور نیز وجود داشته باشد و امیدواریم کانون های دیگر ویروس HIV را پیدا کرده و در راستای پیشگیری، درمان و اطلاع رسانی به جامعه گام برداریم.
کد خبر: ۷۸۶۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴ 09 October 2019

قربانی گفت: تعدادی از اهالی روستای چنارمحمودی آلوده به ویروس HIV شده اند و این مساله شاید در مناطق دیگر کشور نیز وجود داشته باشد و امیدواریم کانون های دیگر ویروس HIV را پیدا کرده و در راستای پیشگیری، درمان و اطلاع رسانی به جامعه گام برداریم.

 

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان: «محمد حسین قربانی» اظهار داشت: قطعا مساله انتقال ویروس HIV از طریق سرنگ های آلوده کذب است و فضای مجازی و شبکه های بیگانه به این فضا دامن زدند. یکی از عواملی که باعث شد ذهن مردم به سمت سرنگ های آلوده برود، اقدام بسیار بزرگ، ملی و ارزشمند وزارت بهداشت در اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون در کشور بود که مردم برای سنجش فشارخون به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کردند و این ذهنیت به اشتباه به وجود آمد که سرنگ، عامل انتقال ویروس بوده که به هیچ عنوان چنین موضوعی صحت ندارد.

 

نایب رییس کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرد: به عنوان یک پزشک باید بگویم که اگر سرنگ بیمار مبتلا به ویروس HIV به دست بنده در حین پزشکی فرو برود، احتمال ابتلای بنده به ایدز، یک صدم درصد است و قطعا راه انتقال ویروس HIV از مسیر سرنگ آلوده، قطعا منتفی است و باور دارم که امروز باید واقعیت ها را برای مردم بیان کنیم و بسیاری از آسیب هایی که امروز در کشور،  هزینه آنها را می پردازیم، به خاطر حجب و حیایی است که در کشور به وجود آورده ایم.

نایب رییس کمیسیون بهداشت مجلس تاکید کرد: چرا باید برخی مسائل را به صورت شفاف برای مردم بیان نکنیم؟ چرا مردم نباید بدانند که عوامل انتقال بیماری هایی مانند HIV و هپاتیت چه عواملی است؟ بنابراین همه ما، رسانه ها، مطبوعات و صدا و سیما و تریبون ها در مورد افزایش آگاهی مردم موظف هستیم و اگر نمی توانیم کاری انجام دهیم، اجازه دهیم متولیان امر یعنی وزارت بهداشت با شفافیت برای مردم در خصوص بیماری ها صحبت کند و باید تابوی بسیاری از بیماری ها شکسته شود و جامعه از آن اطلاع و آگاهی داشته باشد.

 

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس گفت: با توجه به درخواست مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری و دستور رییس مجلس و همچنین درخواست تعدادی از اعضای فراکسیون امید مجلس، روز گذشته نشست غیرعلنی کارشناسی با حضور وزیر بهداشت، معاونین وی، استاندار چهارمحال و بختیاری، مرکز پژوهش های مجلس و دستگاه های امنیتی و اعضای مجمع نمایندگان این استان برای بررسی ابعاد ابتلای تعدادی از اهالی روستای چنارمحمودی به ویروس HIV در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برگزار شد.

 

دکتر قربانی افزود: در این نشست در سه محور علل ابتلا به ویروس HIV، شرایط مبتلایان و وضعیت آینده و لزوم اطلاع رسانی به جامعه در مورد این بیماری بحث و بررسی های کارشناسی زیادی شد. درست است که شاید افراد زیادی مبتلا به ویروس HIV باشند اما امروز تکنولوژی و علم دنیا به جایی رسیده که این افراد می توانند با دریافت درمان و داروهای مورد نیاز به صورت عادی و با طول عمر بالا، زندگی کرده و از زندگی خودشان لذت ببرند.

 

وی خاطرنشان کرد: باید با شفاف سازی و حضور در کنار مردم، شرایط را بدور از هرگونه فضای امنیتی برای آنها بازگو کنیم و وزارت بهداشت موظف شد که در راستای ارتقای سطح خدمات بهداشتی و درمانی در استان چهارمحال و بختیاری و افزایش دسترسی مردم به خدمات، اقدام کند.

 

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس با بیان اینکه روز شنبه بنده به همراه تیمی از نمایندگان مجلس به لردگان سفر می کنیم، گفت: در این سفر مسائل روحی، روانی، اجتماعی، بهداشتی و درمانی را پیگیری خواهیم کرد و به عنوان یک نماینده مجلس و کسی که متولی مسائل تقینی بهداشت و درمان کشور هستم، از مردم لردگان با کمال ادب و تواضع، عذرخواهی می کنم و امیدوارم که خسارات وارد شده را جبران کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار