کد خبر: ۷۸۶۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۱ 09 October 2019

بر اساس گزارش جدید مرکز آمار ایران، در فصل تابستان ۹۸، بالاترین نرخ بیکاری در استان سیستان و بلوچستان با رقم ۱۵.۲ درصد ثبت شد، پس از آن استان یزد با نرخ بیکاری ۱۵.۱ درصد و استان لرستان با نرخ بیکاری ۱۴.۷ درصد قرار دارند.
به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از تسنیم، مرکز آمار ایران گزارش جدید خود از نرخ بیکاری در فصل تابستان ۹۸ را منتشر کرد که به تفکیک ۳۱ استان در جدول زیر قابل مشاهده است.

استان زنجان با نرخ بیکاری ۵٫۲ درصدی پایین ترین نرخ بیکاری را در کشور به خود اختصاص داده و استان همدان با ۵٫۳ درصد و استانهای فارس و خراسان جنوبی با ۷٫۶ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
بیشترین کاهش نرخ بیکاری در یک سال گذشته هم در استان آذربایجان غربی رخ داده و نرخ بیکاری در این استان از ۱۵ درصد در تابستان ۹۷ به ۸٫۷ درصد در تابستان ۹۸ کاهش یافته است.
این در حالی است که استان هرمزگان علیرغم دارا بودن ظرفیت‌های فراوان اقتصادی در پایین‌ترین رده‌ها قرار گرفته است.
نرخ بیکاری در هرمزگان در تابستان سال گذشته ۱۲ و ۶ دهم در صد بوده در حالی که این آمار در سال جاری سیر صعودی داشته و ۱۴ و ۲ دهم درصد افزایش داشته است.
آمار نگران کننده ای که ضعف مدیران اقتصادی استان را می‌رساند و لازم است استاندار محترم در این خصوص تدبیری بیندیشد تا در نیمه دوم سال وضعیت تغییر کند ، هر چند با وضعیت کنونی تیم مدیریتی اقتصادی استانداری بعید به نظر می‌رسد که اتفاق خاصی در استان رخ دهد.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار