علت جدایی مهدی تارتار از تیم فوتبال نفت‌مسجدسلیمان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
کد خبر: ۷۸۶۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸ 08 October 2019

زمانی که مهدی تارتار برای لیگ نوزدهم، تیم نفت‌مسجدسلیمان را انتخاب کرد، از همان ابتدا این مسوولیت را با آگاهی کامل پذیرفت زیرا به خوبی می‌دانست که پا به تیمی می‌گذارد که فصل هجدهم به سختی و به صورت ناپلئونی در لیگ مانده و از شرایط مالی چندان خوبی هم برخوردار نیست.

تارتار کار خود را با سخت‌گیری بسیار در انتخاب بازیکنان آغاز کرد. این مربی پس از عقد قرارداد باشگاه با تعدادی از بازیکنان مورد نظرش، تعدادی از آن‌ها را پس از حضور در اردوها به دلایل فنی از تیم کنار گذاشت و بازیکنان جدیدی را جذب کرد. در تمام این مدت نیز باشگاه با توجه به اعتماد به تارتار، پا به پای او پیش رفت و حتی نسبت به انتقال 50 روزه تمرینات از مسجدسلیمان به تهران واکنشی نداشت و تنها تلاش‌اش فراهم کردن شرایط لازم برای این مربی و شاگردانش بود.

نفت‌مسجدسلیمان لیگ را با تساوی ارزشمند برابر تراکتور آغاز کرد. این تیم در ادامه نیز بازی‌های بهتری را نشان داد و حتی در جام حذفی توانست گل‌گهر را از پیش رو بردارد و به مرحله بعدی صعود کند. البته تمام این موفقیت‌ها در شرایطی به دست می‌آمد که مشکلات مالی همچنان گریبان‌گیر این باشگاه بود و تارتار به دفعات از این‌که بازیکنانش دریافتی نداشته‌اند، گله‌مند بود.

در تمام این مدت مسوولان خوزستان پیگیر رفع مشکلات باشگاه نفت بودند اما ابلاغیه جدید بیژن زنگنه، وزیر نفت به صورتی تمام معادلات این مسوولان را برای رفع مشکلات برهم زد و ادامه کار را برای این تیم سختتر کرد.

اما در هفته ششم و پیش از بازی با پیکان، تارتار صراحتا اعلام کرد که به دلیل مشکلات مالی قصد جدایی از این تیم را دارد و حتی در نشست خبری بعد از این بازی که با نتیجه 3 بر 2 به سود نفت به پایان رسید نیز اعلام کرد که احتمالا از مسجدسلیمان خواهد رفت.

نکته قابل تامل این است که پس از بازی نفت در جام حذفی برابر گل گهر گفته شد که مسوولان گل‌گهر با تارتار و یک مربی خارجی شاغل در لیگ ایران برای هدایت این تیم مذاکره داشته‌اند و حتی به آن‌ها پیشنهاد میلیاردی وسوسه‌کننده داده‌اند، به صورتی که هم تارتار و هم آن مربی خارجی، باشگاه‌های خود را به دلیل مشکلات مالی تهدید به جدایی کردند.

تارتار در نهایت دو شب پیش جدایی خود از طلایی‌پوشان مسجدسلیمانی را با قراردادن پستی در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام اعلام کرد. پس از این تصمیم نیز مسوولان خوزستانی که نمی‌خواستند آن روزهای سختِ لیگ هجدهم برای نفت تکرار شود، شبانه در استانداری برای حل مشکلات مالی این باشگاه و چگونگی پرداخت مطالبات بازیکنان تشکیل جلسه دادند و قرار شد طی هفته جاری مبلغی به حساب بازیکنان واریز شود.

استاندار خوزستان نیز که ورزش جزو اولویت‌های او محسوب می‌شود، این خبر را طی صحبت تلفنی به تارتار اعلام کرد و از وی خواست که به مسجدسلیمان برگردد اما صحبت‌های استاندار و رساندن خبر رفع مشکلات مالی به تارتار، نتوانست همان شب او را برای ماندن متقاعد کند.

تارتار وقتی متوجه شد که مسوولان خوزستانی با جدیت به دنبال رفع مشکل مالی هستند و قرار است 24 مهرماه نیز چک داده شده به کادرفنی برای حق‌الزحمه بازیکنان و اعضای کادر، نقد شود و او دیگر نمی‌تواند از مشکلات مالی برای جدایی از نفت استفاده کند، روز گذشته طی یک مصاحبه و چرخش گفتار، اعلام کرد که به دلایل "مشکلات شخصی" نمی‌تواند به مسجدسلیمان برگردد، موضوعی که پیش از این از سوی این مربی عنوان نشده بود.

نکته دیگر این است که تارتار، 24 مهرماه با دریافت 10 درصد دیگر از مبلغ قرارداد خود، نیمی از دستمزدش را از باشگاه نفت دریافت کرده است و اگر خبرهای رسیده از مذاکره و توافق وی با مسوولان باشگاه گل گهر درست باشد، کار تارتار غیرحرفه‌ای و غیر اخلاقی بوده و باید پاسخگو هواداران نفت باشد.

مسوولان نفت امیدوارند که تارتار به قرارداد خود پایبند بوده و امروز در تمرینات نفت حاضر ‌شود اما به نظر می‌رسد که این مربی تصمیم خود را برای جدایی گرفته و دیگر به مسجدسلیمان بر نمی‌گردد.

باید دید مشکلات مالی و شخصی عامل خداحافظی تارتار از نفت بوده یا آن پیشنهاد میلیاردی وسوسه کننده.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار