مصطفی پناهنده از جابجایی روزانه بین ۵۰ هزار تا ۶۰ هزار زائر از طریق این پایانه خبر داد و عنوان کرد: سرویس بهداشتی، نمازخانه و دیگر مایحتاج زائران در این پایانه موقت پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۷۸۵۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۱ 04 October 2019
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: پیش بینی می‌شود یک میلیون زائر از طریق همدان و با استفاده از اتوبوس به مرز ایران و عراق منتقل شوند.


به گزارش ایسنا، پناهنده با بیان اینکه همدان به عنوان استان معین وظیفه جابجابی زائران پنج استان مازندران، گیلان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و قم را به عهده دارد، افزود: زائران استان‌های تهران، سمنان و قزوین نیز به شکل گذار از طریق استان همدان به سمت پایانه‌های مرزی هدایت می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: پایانه انقلاب پاسخگوی جابجایی این تعداد زائر نیست و رینگ کمربندی مریانج به عنوان پایانه موقت برای تردد زائران در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان از جابجایی روزانه بین ۵۰ هزار تا ۶۰ هزار زائر از طریق این پایانه خبر داد و عنوان کرد: سرویس بهداشتی، نمازخانه و دیگر مایحتاج زائران در این پایانه موقت پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: در مقابل ورزشگاه شهیدان حاجی بابایی مریانج لاین‌هایی برای اتوبوس‌ها طراحی و در صورت نیاز برای توقف موقت زائران، فضای‌های ورزشی و همچنین موکب‌هایی در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: ۱۲ هزار اتوبوس فعال در کشور داریم که هشت هزار دستگاه آن به این جابجایی عظیم اختصاص یافته است.

وی افزود: روزانه ۱۵۰ دستگاه اتوبوس از همدان به مهران و ۳۰ دستگاه نیز به خسروی اعزام می‌شوند که از تاریخ ۱۷ تا ۲۹ مهر آماده ارائه خدمات است.

پناهنده تاکید کرد: گشت‌های پلیس راه، راهور و راهداری به صورت منظم بر عبور و مرور خودرو‌ها نظارت دارند و سه دستگاه خط زن در محور‌های مواصلاتی استان به ویژه راه‌های منتهی به غرب کشور را خط کشی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه کرایه‌های امسال نسبت به سال گذشته افزایش نداشته است، بیان کرد: با توجه به اینکه اتوبوس‌ها یک سر خالی حرکت می‌کنند نرخ‌هایی تعیین شده که رانندگان متضرر نشوند و به صورت دوبل کرایه دریافت می‌کنند.

پناهنده با اشاره به اینکه نقاط حادثه خیز جاده‌های استان تا حد ممکن اصلاح شده‌اند، ادامه داد: خستگی و خواب آلودگی، انحراف به چپ و ناتوانی رانندگان در کنترل خودرو، سه عامل مهم حوادث جاده‌ای هستند که تیم‌های ناظر به صورت ۲۴ ساعت خستگی رانندگان را بررسی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی با خودرو شخصی به همدان می‌آیند و پس از آن با اتوبوس به مرز سفر می‌کند، افزود: در محدوده شهری همدان مشکل پارکینگ خودرو داریم و راهور قرار است مکانی را برای پارک خودرو‌های شخصی زائران اربعین حسینی در نظر بگیرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان اظهار کرد: مردم در این مدت از مسافرت‌های غیر ضروری خودداری کنند چرا که ۱۰۰ درصد ظرفیت اتوبوس‌های استان در اختیار زائران اربعین حسینی است.

وی افزود: پیش فروش بلیط اتوبوس از ۲۴ تا ۳۰ مهرماه ممنوع و تابلو‌های اطلاع رسانی برای جلوگیری از سردرگمی زائران در سطح شهر و جاده‌های استان نصب شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار