علی امرایی در گفتگو با تابناک:
رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک استان کرمانشاه گفت: سال تحصیلی ۹۹-۹۸ با دستور رهبر و تاکید ریاست جمهوری سند تحول بنیادین به طور کامل در آموزش و پرورش اجرا خواهد شد، این سند قانون اساسی نظام تعلیم و تربیت است.
کد خبر: ۷۸۴۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 01 October 2019

 

 

 

 

 

 

 

 

علی امرایی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: سال تحصیلی ۹۹-۹۸ با دستور رهبر و تاکید ریاست جمهوری سند تحول بنیادین به طور کامل در آموزش و پرورش اجرا خواهد شد، که این سند قانون اساسی نظام تعلیم و تربیت است و بدون شک بی نقص نیست، اما کامل‌ترین برنامه‌ای است که در آموزش و پرورش ایران تدوین شده و امیدواریم بتوانیم با همیاری دستگاه‌های مربوطه این سند را محقق کنیم.

وی گفت: ناحیه یک کرمانشاه به عنوان اولین آموزش و پرورش کرمانشاه بوده و قدمت آن به قبل از انقلاب بر می‌گردد، که در آن زمان اداره فرهنگ بود، به همین خاطر بیش از ۳ هزار پرسنل شاغل و ۴ هزار نفر پرسنل بازنشسته، و بالغ بر ۵۵ هزار نفر دانش آموز داریم، تا ۱۸۰ کیلومتری کرمانشاه یعنی تا ۵ کیلومتری ثلاث و روانسر جز ناحیه یک است که شامل ۱۳۵ روستا می‌باشد.

 رئیس آموزش و پرورش با اشاره به اینکه، این آموزش پرورش تنها جایی است که قدمت حضور برخی از دانش آموزان و معلمان به بیش از ۶۰ سال میرسد، تصریح کرد: برخی از مدارس حدود ۱۰۰ سال قدمت دارند و این امر باعث شده که مدارس ما الان همه در معرض تخریب بوده و نیازمند مقاوم سازی می‌باشند.

به گفته این مسئول: تمام مدارس تیزهوشان و استثنائی در حوزه این اداره بوده و، چون فعالیت‌های خاصی در این مدارس صورت می‌گیرد، نیازمند حمایت همه همشهریان عزیز می‌باشیم.

امرایی عنوان کرد: براساس سیاست‌های مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اخلاق و تکریم ارباب روجوع باید سرلوحه کار‌های مدیران آموزش و پرورش باشد، که نتیجه این امر کسب رتبه نخست دستگاه‌های اجرایی در جشنواره شهید رجایی بود که توسط استاندار به مدیرکل آموزش و پرورش استان اعطاء شد.

مدیر کل آموزش و پرورش ناحیه یک گفت: در سه دهه گذشته تلاش‌های زیادی در این اداره صورت گرفته، اما همچنان نقایصی وجود دارد و ما امیدواریم که با سند تحول بنیادین مرتفع شوند.

وی اذعان داشت: در این سند باید کتب درسی تغییر یافته، مدیریت مدارس با مشارکت اولیا صورت گیرد و ۲ ساعت از زمان آموزش دانش آموزان به واسطه همین مشارکت تعیین شود.

امرایی بیان داشت: در حال حاضر نظام آموزشی ساختارگرا و حافظه گرا است و باید از این مرحله عبور کرده و به جایی برسیم که تفکر و خلاقیت جای نظام حفظ گرایی را بگیرد؛ که در این راستا طرح ایران مهارت ایجاد شده که براساس آن هر دانش آموز باید در پایان دوره تحصیل خود یک مهارت را در حد ایجاد شغل آموخته باشد.

رئیس آموزش و پرورش استان تصریح کرد: مسئله دیگر در سند این است که نباید فقط به دنبال این باشیم که دانش آموزان ۲۰ بگیرند مخصوصا در مقطع متوسطه دوم، بلکه باید آن‌ها را برای زندگی آماده کنیم و به آن‌ها مهارت زندگی یاد دهیم و کنکور راه حل بعدی دانش آموزان نباشد.

امرایی در پایان تشریح کرد: امیدواریم با ورود وزیر آموزش و پرورش اتفاقات خوبی در حوزه‌های معیشت و اقتصاد فرهنگیان و نیروی انسانی تخصصی رخ دهد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار