باقری با اشاره به تعطیلی پروازهای فرودگاه یاسوج، خاطرنشان کرد: این تعطیلی و تاخیر در پروازها موجب خسارت به بخش گردشگری می شود.
کد خبر: ۷۸۳۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰ 28 September 2019
«محمود باقری» ظهر امروز (۶ مهر) در نشست خبری که به مناسبت روز جهانگردی و آغاز هفته گردشگری در هتل دال دنا شهر سی سخت برگزار شد، گفت: همه باید برای ابتدایی ترین بحث حضور گردشگری یعنی زیرساخت ها تلاش کنیم.  
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه چهار عنصر در دنیا به عنوان اصلی ترین موارد جذب گردشگر مطرح است، اظهار داشت: نخستین رکن جاذبه است، که سرمایه گذار را جذب می کند.
 
وی دومین عنصر را تبلیغات دانست و ادامه داد: باید از این طریق جاذبه ها به مسافران و اقشار مختلف معرفی شود.
 
باقری سومین عامل جذب گردشگر را اقامتگاه خواند و اضافه کرد: حتی یک اقامتگاه بوم گردی یا «ورد» عشایری نیز می تواند این نقش را ایفا کند که در سی سخت یک اقامتگاه در سطح بین المللی وجود دارد.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه رکن چهارم در جذب گردشگر حمل و نقل است، گفت: اگر جاده های ما استاندارد باشد، اشتیاق برای سفر بیشتر می شود و فرودگاه نیز در این خزمینه نقش به سزایی دارد.
 
وی با اشاره به تعطیلی پروازهای فرودگاه یاسوج، خاطرنشان کرد: این تعطیلی و تاخیر در پروازها موجب خسارت به بخش گردشگری می شود.
 
باقری به سیاست گذاری در گردشگری اشاره کرد و گفت: تناقض در این زمینه باعث جذب گردشگر نمی شود، بلکه موجب دفع گردشگر خواهد شد.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن بیان اینکه از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون گردشگر سهم کشور ما کمتر از هفت میلیون گردشگر است که آمار خوبی نیست، عنوان کرد: کمتر از یک میلیون گردشگر خارجی از مرزهای هوایی وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شده اند.
 
وی با اشاره به اینکه برای تبدیل شدن استان به مقصد گردشگری باید همه با هم متحد و یک صدا باشیم، ابراز داشت: گردشگری یک صنعت چتری است که نیاز به همکاری همه ارگانها و نهادها دارد، گاهی سرمایه گذار برای یک مجوز باید ماه ها تلاش کند که این موضوع ناشی از بروکراسی سنگین اداری در استان ماست.
 
باقری در ادامه، با بیان اینکه تا سال ۹۲ تنها ۱۳ میلیارد سرمایه گذاری داشتیم ولی از آن زمان تاکنون به ۲۱ میلیارد رسیده، گفت: همچنین در خصوص هتل ها و خانه مسافر استان نیز پیشرفت زیادی داشته ایم.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد به پیشرفت قابل توجه در خصوص خانه مسافر، اقامتگاه های بوم گردی، سفره خانه های سنتی، آژانس های خدماتی و گردشگری اشاره کرد و گفت: در سال ۹۸ تعداد یک میلیون و ۸۳۰ نفر گردشگر را در استان اسکان داده ایم و ۳۰ درصد افزایش گردشگر خارجی داشته ایم.
 
وی یادآور شد: دو هتل چهار ستاره که یکی از آنها سال ۹۸ و دیگری سال ۹۹ به بهره برداری می رسد و با بهره برداری از آنها، ۲۰۰ اتاق به زیرساخت های گردشگری استان افزوده خواهد شد.
 
باقری با بیان اینکه ۲۸ مجتمع اقامتی و گردشگری در دست احداث است و سر جمع ۱۵۰ میلیارد سرمایه گذاری در حال ساخت داریم، گفت: تعداد ۲ هزار و ۳۰ نفر اشتغال در این خصوص ایجاد می شود، تعداد ۳۲۷ عدد مشاغل خانگی و حدود ۱۳ میلیارد تسهیلات در خصوص گردشگری توزیع شده است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار