مدیرکل میراث فرهنگی مرمت قزوین : نقش سرزمینی قزوین در طول تاریخ مبتنی بر ظرفیت عبوری این شهر بوده است ولی می‌توان با آزادسازی و اجرای پروژه ساماندهی و مرمت دولتخانه، قزوین را به عنوان مقصد گردشگری به دنیا معرفی کرد.
کد خبر: ۷۸۲۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ 25 September 2019

مرمت دولتخانه راهی برای مقصد شدن قزوین

به گزارش تابناک قزوین،به مناسبت هفته گردشگری، علیرضا خزائلی، مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین در نشست خبری که در محل اداره میراث فرهنگی قزوین برگزار شد از فعالیت‌های امسال میراث فرهنگی گزارشی ارائه کرد.
خزائلی بیان کرد: در سال جاری ۳ میلیون و ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر از مراکز تاریخی استان بازدید کردند که ۹۵۰۰ نفر گردشگر خارجی بودند و در این مدت ۶۵۷۰ نفر هم در مراکز اقامتی اسکان یافتند.
وی افزود: بیشترین بازدیدکنندگان خارجی استان، گردشگران آسیایی و علل خصوص کشورهای همسایه بوده‌اند، ضمن اینکه بیشترین جذابیت استان برای گردشگران اروپایی منطقه الموت بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین بیان کرد: در طی سال جاری ۱۹ فقره موافقت اصولی برای ایجاد تاسیسات گردشگری صادر شده که در آنها ۵۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهد شد، ۴ فقره مجوز ایجاد تاسیسات گردشگری با ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری صادر و ۴ فقره تسهیلات بانکی به مبلغ ۸۶۰ میلیارد تومان به سرمایه گذاران و متقاضیان پرداخت شده است.
خزائلی گفت: در استان قزوین ظرفیت عبوری خوبی داریم و اگر قبل از سفر معرفی خوبی از مناطق دیدنی و گردشگری استان داشته باشیم می‌توانیم قزوین را به عنوان مقصد گردشگری معرفی کنیم، که در این راستا شرکت در نمایشگاه‌ها، برگزاری تورهای آشنایی و معرفی شهر قزوین در مجامع، سمینارها و همایش‌ها کمک کننده است.
مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین تاکید کرد: مجموعه دولتخانه صفوی از پیشینه تاریخی، ویژگی‌های معماری و جایگاهی برخوردار است که می‌توان با آزادسازی و اجرای پروژه ساماندهی و مرمت این اثر تاریخی، قزوین را به عنوان مقصد گردشگری به دنیا معرفی کرد.
وی یادآورشد: در حال حاضر ۵۶ طرح گردشگری با برآورد سرمایه گذاری ۷۴۱ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۲۸۶۲ نفر در دست اجراست که شامل سه هتل ۵ ستاره، شش هتل ۴ ستاره، چهار هتل ۳ ستاره، دو هتل ۲ ستاره، چهار هتل یک ستاره، یک هتل آپارتمان ۲ ستاره، یک باب مهمان پذیر، ۱۲ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی، ۴ مجتمع گردشگری، ۲ سفره خانه سنتی، ۳ مرکز تفریحی و سرگرمی، یک منطقه نمونه گردشگری و ۱۳ اقامتگاه بوم‌گردی است.
مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین در پایان اظهار کرد: با وجود ۲۴۱ واحد تاسیسات گردشگری، ظرفیت تخت های اقامتی استان بالغ بر ۲ هزار تخت است و با افتتاح طرح‌های در دست اقدام و مجوزهای صادرشده ظرفیت تخت های اقامتی استان تا سه برابر افزایش خواهد یافت.


مرمت دولتخانه راهی برای مقصد شدن قزوین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار